Presseinformation flxa21

Kend dit flow – det nye glas Rotameter® RAGN
Verdens første glas Rotameter® til SIL applikationer

ragn_720x300-english-2

Det nye glas Rotameter® RAGN fra Yokogawa er designet til at yde maksimal holdbarhed kombineret med sikkerhed og stort set vedligeholdelsesfri funktion og kan bruges til kontinuerlig flowmåling af væsker og gasser.

Med FMEDA(Failure Modes Effects and Diagnostics Analysis) rapport til rådighed, er Yokogawa den første leverandør, der kan levere glas- og metal Rotametre til SIL loop applikationer. RAGN med reed kontakt er blevet opgraderet til SIL 1 iht til IEC 61508:2010 og opfylder også maskindirektiv ISO 13849-1 standarden.
Da det oprindelige Rotameter® blev udviklet i 1909 af Karl Küppers, blev vigtigheden af det Variable Areal meter hurtigt anerkendt. For første gang blev det muligt at udføre kontinuerlig flowmåling på baggrund af det mekaniske princip. Det simple princip, hvor en flyder stiger inde i et konisk glasrør og flyderens position kan aflæses på en skala som flowhastighed/mængde, har ikke ændret sig i det sidste århundrede. Dog er Rotametre løbende udviklet og optimeret lige siden for at imødekomme de seneste krav om analog- eller digitaludgange til procesindustrien. Rotametre er populære i alle industrier og kunderne værdsætter enkeltheden ved et stabilt instrument og en problemfri funktion.
RAGN kan modstå kraftig korrosive medier, leveres i rustfrit ståldesign og klarer et bredt måleområde, der spænder fra 2 ml/h – 10 m³/h vand og 0,1 l/h – 160 m³/h luft. Glasmålerøret er udstyret med en let aflæselig skala fremhævet med en gul baggrund og beskyttet af rotérbar kappe, for at undgå at glassplinter eller aggressive medier trænger ud i tilfælde af, at glasset går i stykker. På grund af moduldesignet kan grænsekontakter/switche let eftermonteres og anvendes til at indikere minimum eller maksimum flowalarmer således, at et signal fremkommer når den magnetiske flyder har nået, eller overskredet grænsen for alarm positionen. Som tilbehør kan der også leveres en kabel samleboks samt naturligvis forskellige procestilslutninger og størrelser, der kombineret med moderne design fuldender RAGN porteføljen.
I disse år hvor vi endelig er blevet bevidste om vores ansvar over for miljøet, vinder det rene mekaniske princip med Rotameter® endnu mere frem. For producenterne er det vigtigt at optimere produktionen og reducere energiforbrug og udgifterne til energi. Anvendelse af Rotametre med lave tryktab resulterer i lave pumpeomkostninger og dermed energibesparelser. Dette hjælper med at opnå bæredygtighed, hvilket er nøgleordet i miljøstyring. Rotametre fungerer uden strøm og er derfor en bæredygtig enhed. Ved gængse applikationer og normale funktionsbetingelser er de vedligeholdelsesfri og har ubegrænset levetid. Den nye RAGN kan skilles fuldstændig ad og indeholder udelukkende genanvendelige materialer.

RAGN’s design, bygget op af standard komponenter der også anvendes i andre Yokogawa flowprodukter, giver en synergi effekt i produktionen, samt ressource og energi besparelser.

Dette er nøglen til en bæredygtig fremtid, som Yokogawa inkluderer i alle stadier af produktets levecyklus. Tænk på dit CO2 fodspor - anvend Rotameter®!
Yderligere information findes på: www.insatech.com/article/Variabel Areal
Kontakt: Insatech A/S – www.insatech.com – Tel.: 5537-2095

Yüklə 9,47 Kb.