Referat af ekstraordinær generalforsamling mandag 10. 10. 2016 kl 19. 00 I Malling Sognegård, Malling Tilstede: Revisor Steen b hansen

Yüklə 8,36 Kb.
tarix17.01.2019
ölçüsü8,36 Kb.
növüReferat

Andelsboligforeningen Fiskbæk

Referat af ekstraordinær generalforsamling mandag 10.10.2016 kl 19.00 i Malling Sognegård, Malling

Tilstede:

Revisor Steen B Hansen

Inga Thorsen (28), Susanne Geertsen (32), Jette Kristiansen (34), Gerda Nygaard Jensen (36), Marianne Pedersen (38), Poul Ærø (40), Ingrid Meldgaard (42), Ingelise Jensen (46), Stina Simonsen (48), Grethe Pedersen (50), Birgit Bannas (52), Bent Jørgensen (54), Karen Greve, fm. (56), Anne Marie Thomsen (58), Susanne B Holm & Jens Vedsted Hansen (60), Kirsten Friis Hansen (62), Lone R Sønnichsen & Ole Bruun Nielsen (64), Ole Bill (66)

Poul Ærø medbragte fuldmagt fra Sigrid Nielsen (44), Jette Kristiansen medbragte fuldmagt fra Elise Mogensen (30)

1. Karen Greve (56)bød velkommen, Steen B Hansen valgtes til dirigent, Anne Marie Thomsen (58)valgtes til referent

Steen B Hansen konstaterede at den ekstraordinære generalforsamling var lovligt indkaldt.
2. Stillingtagen til omlægning af lån pr 31.12.2016

Steen B Hansen redegjorde for den økonomiske situation: alle lån udløber pr 31.12.2016 og redegjorde for processen indtil dags dato. Bestyrelsen og revisor havde fået tre forslag (BRF, Nordea Kredit, Realkredit Danmark), som var gennemgået i bestyrelsen. Bestyrelsen og revisor besluttede i fællesskab at fremlægge forslag fra BRF, Nordea Kredit samt Realkredit Danmark. Bestyrelsen samt revisor mente at valget måtte stå mellem Nordea Kredit og Realkredit Danmark, med sidstnævnte som favorit. Revisor anbefalede at vi skifter 31.12.2016

Revisor fremlagde desuden et nyt 10-årsbudget. Vi havde i 2007 lavet et 10-årsbudget, som er blevet fulgt, hvilket betyder at foreningen i dag er velhavende. Det nye 10-årsbudget vil betyde at vi kan nedsætte den månedlige boligafgift med 750 kr. og der vil stadig være luft i budgettet.
Efterfølgende stemtes der om bestyrelsens forslag om at vælge Realkredit Danmark.

Alle tilstedeværende samt de to fuldmagtsgivere (Sigrid K Nielsen, nr. 40, Elise Mogensen, nr. 30) stemte for forslaget.

Revisor ville henvende sig til Realkredit Danmark d. 11.10 2017
pkt 3.

Karen Greve (56)bød velkommen tll de nye andelshavere: Kirsten Friis Hansen (62) og Lone R Sønnichsen & Ole Bruun Nielsen (64)

pkt 4

Indtagelse af ost og vin samt kaffe

ref/Anne Marie Thomsen
ps revisor har i dag mandag haft kontakt med Realkredit Danmark, der oplyste at bidragssatsen sættes ned til 0,60. Det betyder at renteudgiften bliver ca. 9.600 kr. lavere. De endelige tal oplyses i slutningen af året og 10-års budgettet korrigeres.

Yüklə 8,36 Kb.

Dostları ilə paylaş: