İNadina gazeteciLİK, İnadina halkin doğru haber alma hakki, İnadina gerçekler!


- "GDO'lu pirinç" davasına yayın yasağı



Yüklə 0,53 Mb.
səhifə2/7
tarix15.01.2018
ölçüsü0,53 Mb.
növüYazı
1   2   3   4   5   6   7

- "GDO'lu pirinç" davasına yayın yasağı

Gazeteci Mehmet Baransu hakkında "GDO'lu pirinç" haberi nedeniyle açılan "darbe" davasına yayın yasağı getirildi. (15 Ekim 2015)
- Hürriyet'e soruşturma

Ankara Başsavcılığı, Hürriyet Gazetesi'ne, internet sitesinde yayımladığı haberde, Ankara Katliamı'nı gerçekleştiren saldırganlara Ankara’ya gelişleri sırasında yardım edenlerden birinin ismi ile bu kişilerin bulundukları şehir ve kullandıkları araçlara ilişkin bilgilere yer verdiği gerekçesiyle "gizliliği ihlal" soruşturması başlattı. (15 Ekim 2015)
-Gazeteci Öztaş gözaltına alındı

Uşak'ta, işadamlarının da aralarında bulunduğu 'makul şüphe' operasyonu kapsamında gözaltına alınan gazeteci Mevlüt Öztaş, serbest bırakıldı. (15 Ekim 2015)
- Sancak dosyasına kısıtlama kararı

Büyükçekmece Sulh Ceza Hakimliği, Büyükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığı'nın talebiyle Star Medya Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Murat Sancak'ın içinde bulunduğu aracın kurşunlanması ile ilgili dosyaya kısıtlama kararı getirdi. Saldırı ile ilgili adliyeye sevk edilen 6 kişiden biri "Tasarlayarak öldürmeye teşebbüs" suçundan tutuklanarak cezaevine gönderildi. (16 Ekim 2015)
- Samanyolu Haber'e terör soruşturması

Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı, yayınlarında terör örgütü propagandası yaptığı gerekçesiyle Samanyolu Haber ve Mehtap TV hakkında soruşturma başlattı. (16 Ekim 2015)


- "Cumhurbaşkanına hakaret"e takipsizlik

Gazeteci Hasan Cemal'e "Heyy sen!" başlıklı yazısı nedeniyle "cumhurbaşkanına hakaret" iddiasıyla açılan soruşturmada takipsizlik kararı verildi. (16 Ekim 2015)
- 21 kurşun, gazeteciliğe değil kumar borcunaymış

Star Medya Grubu Başkanı Murat Sancak, A Haber'de arabasına yapılan silahlı saldırı için, "Paralel yapı ve Doğan Medya'nın işi" dedi. Ancak Sancak'ın açıklaması, İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklama ile yalanlandı. Yazıda, "Saldırganlar kriminal bir grupla bağlantılı" denildi. Daha sonra saldırının bir kumar hesaplaşması nedeniyle olduğu ortaya çıktı. (16-17-18 Ekim 2015)
- Aydınlık yazarı Faraç’a gözaltı

Aydınlık Yazarı Mehmet Faraç, "AKP'nin arka bahçesi ve falaka zihniyeti" başlıklı yazısı nedeniyle Adana'da kaldığı otelde sabah saat 05.00'te gözaltına alındı. Mahkemeye sevk edilen Faraç, ifadesi alındıktan sonra serbest bırakıldı. (19 Ekim 2015)
-Aydın’da yerel gazeteciye saldırı

Aydın'ın Didim ilçesindeki bir yerel gazetede çalışan gazeteci Canan Kulfel, izlediği bir basın açıklamasının ardından bir kişi tarafından darp edilmek istendi. (19 Ekim 2015)

- Prostat haberine tazminat

Ankara 21. Asliye Hukuk Mahkemesi, "Prostat için ABD'ye gitti" başlıklı haberden dolayı, Taraf Gazetesi'nin, eski bakan Zafer Çağlayan'a 5 bin TL'lik tazminat ödemesine karar verdi. (20 Ekim 2015)
- Önleyici sansür dönemi

Nokta Dergisi'nin gelecek sayısında yer vereceği "AKP toplantı tutanakları" haber dosyası, yayınlanmadan Ankara 21. Asliye Hukuk Mahkemesi kararıyla yasaklandı. Kararın derginin ilk nüshasında ve internet sitesinde yayınlanmasına karar verilirken, derginin internet sitesi de mahkeme kararıyla erişime kapatıldı. (20 Ekim 2015)
- Evrensel’e çeviriden soruşturma

Evrensel Gazetesi Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Vural Nasuhbeyoğlu, gazetede yayımlanan, Neue Züreher Zeitung’da (NZZ) Türkiye’ye ilişkin yazılan analizi çeviren Semra Çelik’in çevirisi ve Birleşik Haziran Hareketi Sekretaryasından Kaya Güvenç’in 1 Kasım seçimleriyle ilgili açıklaması nedeniyle "cumhurbaşkanına hakaret" suçlamasıyla İstanbul Adliyesi’nde ifade verdi. (20 Ekim 2015)


- Elçi soruşturmasına CNNTürk ve Hakan da dahil edildi

CNNTürk'te "PKK terör örgütü değildir" diyen Diyarbakır Baro Başkanı Tahir Elçi hakkında başlatılan soruşturmaya, CNNTürk TV ile "Tarafsız Bölge" programının sunucusu Ahmet Hakan da dahil edildi. (21 Ekim 2015)
- Karartmaya suç duyurusu

CHP Milletvekili Ali Yiğit, Samanyolu yayın grubuna bağlı kanallarla, Bugün ve Kanaltürk'ü karartma kararı alan Türksat, Digiturk ve Tivibu hakkında suç duyurusunda bulundu. (22 Ekim 2015)


- Erdoğan: Kelkit seninle değil bizimle yürüyor ey Doğan

Hak-İş Genel Kurulu'nda konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Aydın Doğan hakkında, "'Ben Kasımpaşalıyım' dediğimde, 'Kelkitliyim' diyor. Kelkit seninle değil, bizimle yürüyor. Hilton Oteli'nin arkasındaki o araziye otel müsaadesi verilseydi ey Doğan, o zaman keyfin yerinde olacaktı. Sana müsaadeyi vermedik diye çılgına döndün. Malum medya saldırıyor şimdi. Bu medyanın hangi grup olduğunu biliyorsunuz. Paralel medyayla malum medya beraber iş tuttular" dedi. (22 Ekim 2015)
- Nokta'nın henüz yayımlanmamış dosyalarına da sansür

Nokta Dergisi'nin 2 hafta boyunca yayımladığı "AKP Günlükleri"ne erişim yasağı getiren mahkeme, henüz yayımlanmamış dosyalara da sansür getirdi. (22 Ekim 2015)


- Boynukalın'dan saldırı itirafı

Hürriyet binasını basan ekibin başındaki AKP'li Abdurrahim Boynukalın, Hürriyet saldırısını "eylem" diye niteleyerek, olayın partisinin gençlik kolları tarafından organize edildiğini itiraf etti. (22 Ekim 2015)


- Telefonla bağlandı; suç oldu

Gazeteci Ragıp Zarakolu’na, 2010 yılında Roj TV’nin kendisi ile yaptığı bir röportaj nedeniyle soruşturma açıldı. Soruşturma dosyasında Zarakolu hakkında, "TV kanalı, telefonla kendisi ile bağ kurduğuna göre, kendisinin bu TV kanalının 'muhabiri' olduğu, söz konusu TV kanalının terör örgütüne ait olduğu ve dolayısıyla kendisinin de terör örgütü üyesi olduğu" iddialarına yer verildi. (23 Ekim 2015)
- Korkusuz'a ilan yasağı

Basın İlan Kurumu, Sözcü Grubu bünyesinde çıkarılan Korkusuz Gazetesi’nin yasal hakkı olan kamu ilanlarını, "aynı isimler çalışıyor" gerekçesiyle vermekten vazgeçti. (23 Ekim 2015)
- Gazeteci Tunç, gözaltına alındı

İstanbul'da yapılan eşzamanlı ev baskınlarında jiyan.org yazarı gazeteci Hayri Tunç gözaltına alındı. (23 Ekim 2015)
- Aziz Yıldırım'dan keyfi akreditasyon

Fenerbahçe-Ajax maçında Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım tarafından maça akredite oldukları halde Hürriyet Muhabiri Ahmet Ercanlar, Star Gazetesi’nden Aygün Özipek, Sabah Gazetesi’nden Volkan Demir, Habertürk’ten Ahmet Selim Kul ve Fotomaç’tan Emre Bol maça alınmadı. Bu uygulamanın ardından Yıldırım, Türkiye Spor Yazarları Derneği’ne üye olmayan gazetecilere Fenerbahçe maçları için akreditasyon kartı verilmeyeceğini açıkladı. (24 Ekim 2015)
- TİB'den "jiyan.org"a erişim yasağı

Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı (TİB), jiyan.org'a erişim yasağı getirdi. Erişim yasağı, "Yapılan teknik inceleme ve hukuki değerlendirme sonucunda jiyan.org hakkında,TİB tarafından idari tedbir uygulanmaktadır" diye duyuruldu. (24 Ekim 2015)
- 104 bin yasaklı site var

EngelliWeb'in verilerine göre 2014 Eylül ayı itibariyle 51 bin 43 olan yasaklı site sayısı, 2015’in Ekim ayı itibariyle 103 bin 877’ye yükseldi. Engellemelerin 97 bin 813’ü doğrudan TİB eliyle gerçekleşti. Yüzde 2,6’sı mahkemeler, geri kalan kararlar ise savcılıklar ve YSK tarafından alındı. (25 Ekim 2015)


- Arınç'tan TRT itirafı

Eski Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, "Benim sorumlu olduğum TRT de dahil birçok kanal 2 yıldır bana talimatla ambargo uyguluyor" itirafında bulundu. (25 Ekim 2015)


- "Ak Parti artık o dokunulmazlığı kaldırmıştır"

Hürriyet saldırısında ön saflarda yer alan AKP'li Abdurrahim Boynukalın, gazete önünde yaşananlara ilişkin, "Basın özgürlüğü adı altında Sayın Cumhurbaşkanımıza ve ailesine hakaret edildi. 'Küfrederiz ama kimse bize dokunamaz.' Niye? 'Bizde basın özgürlüğü var.' AK Parti teşkilatı o dokunulmazlığı artık kaldırmıştır. Bundan sonra da o dokunulmazlığı kaldırmaya devam edeceğiz” diye konuştu. (25 Ekim 2015)
- Varank, 9 ay önce söylemiş

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın danışmanı Mustafa Varank'ın, 2 Şubat 2015'teki TRT yayını öncesi, Samanyolu ve Bugün TV ile 5 kanalın Türksat'tan atılacağını söylediği anların görüntüsü ortaya çıktı. (25 Ekim 2015)
- Erdoğan: Kendi medyamızı dayatalım demedik

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Memur-Sen'in 20.Yıl Programı'nda, "Onların operasyon medyaları karşısında biz de kendi medyamızı dayatalım demedik. Fikirler özgürce söylensin istedik. Pensilvanya medyası ile PKK medyası aynı dili kullanıyor" dedi. (25 Ekim 2015)
- TRT'de Mustafa Kemal Atatürk'e hakaret "ifade özgürlüğü"

Gelirlerinin büyük bölümü, devlet bütçesi ve elektrik ücretlerine yansıtılan ‘pay’dan oluşan TRT’nin, kamuoyunda sıkça dile getirilen “tarafsız yayıncılığı yitirdiği” eleştirileri, Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarına yönelik bir programdaki “Firavunlar gibi yediler, içtiler, kustular. Saraylarda şahane hayatlar sürdüler, Ne utandılar, ne doydular” sözler nedeniyle yine gündeme geldi. RTÜK’e taşınan bu sözler "ifade özgürlüğü" sayıldı. (25 Ekim 2015)
- TRT'den Hakan Şükür'e sansür

A Milli Futbol Takımı'nın ekim ayında Çek Cumhuriyeti ve İzlanda ile oynadığı maçlar öncesi TRT'nin "Unutulmaz Milli Maçlar" yayınında 17-25 Aralık süreci sonrası AKP'den istifa eden Hakan Şükür’ün golleri sansürlendi. (26 Ekim 2015)
- İpek Koza Medya grubuna kayyum

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nın "Fetullahçı Terör Örgütü"ne (FETO) finansal destek sağladığı iddiasıyla baskın yaptığı Koza İpek Grubu’na bağlı şirketlere, aynı savcılığın talebi üzerine Ankara 5. Sulh Ceza Hakimliği’nce kayyum atandı. Kayyum atanan şirketler arasında Koza İpek Grubu bünyesindeki Bugün Gazetesi, Bugün TV, Kanaltürk TV ve Millet Gazetesi ile Kanaltürk Radyo da yer aldı. (26 Ekim 2015)


- "1 Kasım'dan sonra tamamından hesap sorulacak"

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın eski danışmanı ve metin yazarı AKP Milletvekili Aydın Ünal, katıldığı A Haber canlı yayınında, 1 Kasım seçimlerinden sonra Saray'ı ve AKP'yi eleştiren gazetelerden de hesap soracaklarını söyledi. (27 Ekim 2015)
- Aydınlık'a "savaş planı" haberi davası

Aydınlık Gazetesi eski Genel Yayın Yönetmeni İlker Yücel, MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ın "8 füze attırıp savaş gerekçesi üretirim" dediği toplantının ses kayıtlarını yayımladığı gerekçesiyle hâkim karşısına çıktı. (27 Ekim 2015)
- İpek Medya Grubu'na tekmeli, kelepçeli, TOMA'lı kayyum

Koza İpek Medya Grubu'na atanan kayyumlar, polis eşliğinde, gruba bağlı televizyon ve gazetelerin bulunduğu binaya mahkeme kararı olmadan kapıyı kırarak girdi. Polisler, direnen gazetecileri darp etti, kelepçeledi, gözaltına aldı. Bina önünde toplanan kalabalığa da TOMA ile müdahale etti. (27 Ekim 2015)
- Uslu'ya 2 kez ağırlaştırılmış müebbet istemi

"Selam Tevhid'de kumpas" soruşturması kapsamında Taraf Gazetesi eski yazarı Emre Uslu hakkında 2 kez ağırlaştırılmış müebbet ve 67,5 yıla kadar hapis cezası istendi. (27 Ekim 2015)
- TRT'den AKP ve Erdoğan'a 59 saat; HDP'ye 18 dakika

RTÜK'ün HDP'li üyesi Ersin Öngel, TRT'nin siyasi partilere ayırdığı canlı yayınların resmi dökümünü çıkardı. Buna göre TRT'nin, seçimden önceki 25 gün boyunca AKP'ye 30 saat, Cumhurbaşkanı Erdoğan'a 29 saat, CHP'ye 5 saat, MHP'ye 1 saat 10 dakika ve HDP'ye 18 dakika ayırdığı belirlendi. (28 Ekim 2015)
- Kayyum atandı, yöneticiler değişti

İpek Medya'ya kayyum olarak atanan ve polis baskınıyla gazetenin yönetimini devralan yetkililer, Bugün TV Yayın Yönetmeni Tarık Toros, Kanaltürk Yayın Yönetmeni Murat Uzun, Millet Gazetesi Yayın Yönetmeni Değer Özergün ve Bugün Gazetesi Yayın Yönetmeni Erhan Başyurt'u görevden aldı. Bir gün sonra da Millet Gazetesi Yayın Koordinatörü Cuma Ulus'un işine son verilerek, yerine Diriliş Postası Yazarı Hüseyin Yahya Şekerci getirildi. (28-29 Ekim 2015)
- Bahçeli: Kaldırın şu TRT mikrofonunu

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, Osmaniye'de seçim gezisi ile ilgili değerlendirme yapacağı sırada masaya bırakılan TRT mikrofonuna tepki gösterdi. Bahçeli'nin, "Kaldırın şu TRT'nin mikrofonunu" şeklindeki tepkisi üzerine TRT muhabiri mikrofonu alarak dışarı çıktı. (30 Ekim 2015 )


- Destici, TRT'de TRT'yi kınadı

Büyük Birlik Partisi (BBP) Genel Başkanı Mustafa Destici, TRT'de yayınlanan 1 Kasım seçimine yönelik propaganda konuşmasında TRT'yi eleştirdi. Destici, "Bu süreçte yanlı ve algı oluşturacak yayınlarla iktidara avantaj sağlayan, seçime katılan partiler arasında adaleti ve hakkaniyeti gözetmeyen, muhalefete söz ve propaganda hakkı vermeyen, milletin parasıyla ayakta duran devletin televizyonu TRT'yi kınıyorum" dedi. (30 Ekim 2015)
- Gazetecileri kendi binalarına sokmadılar

İpek Koza Holding'e kayyum atanmasının ardından kayyum, Kanaltürk ve Bugün TV ile Bugün ve Millet gazetelerinin bulunduğu binaya gelen gazetecileri kapıdan içeri sokmadı. (30 Ekim 2015)
- IŞİD'lilerin üzerinden Cumhuriyet'in krokisi çıktı

Gaziantep'te şüphe üzerine durdurulan araçta bulunan IŞİD mensubu olduğu belirtilen iki kişinin üzerinden Cumhuriyet Gazetesi'nin İstanbul ve Ankara bürolarına ait krokiler çıktı. Bunun üzerine, polis gazetenin Ankara ve İstanbul büroları önünde barikatlı güvenlik önlemi aldı. Saldırı ihbarına ilişkin gönderilen çevik ve asayiş ekipleri, gazete binasının bulunduğu sokağı trafiğe kapattı. (30 Ekim 2015)
- 2 gazeteci, kafası kesilerek öldürüldü

Şanlıurfa’da Arapça yayımlanan haftalık Ayn Vatan Gazetesi'nin Yazı İşleri Müdürü İbrahim Abdulkadir ile muhabiri Firaz Hamadi bıçakla boğazları kesilerek öldürüldü. 2 gazetecinin IŞİD’in ölüm listesinde olduğu ortaya çıktı. (30 Ekim 2015)


- "Rezalet" dedi; 2 gazeteciyi işten attı

Koza Grubu'na kayyum atanan Hasan Ölçer, Bugün Gazetesi'nin "Kayyumla gasp" manşeti için gazetenin ortasında, "rezalet" diye bağırdı. "O gazete bizim namusumuzdur" diyen gazetecileri azarlayan Ölçer, daha sonra gazeteci Cihan Acar ve Bilal Şahin'i işten attığını bildirdi. (30 Ekim 2015)


- Gaziantep’teki bombalı saldırıya yayın yasağı

RTÜK, Gaziantep'te polislerin şüphe üzerine durdurduğu araçtaki IŞİD mensubu olduğu belirtilen iki kişinin polislerin üzerine el bombası atmasına ilişkin olayla ilgili Gaziantep Cumhuriyet Başsavcılığı’nın talebi, Gaziantep 1. Sulh Ceza Hakimliği’nin kararı üzerine, soruşturma tamamlanıncaya kadar söz konusu dosya kapsamında yazılı, görsel ve sosyal medya ile internet ortamındaki yayınlara yasak getirdi. (31 Ekim 2015)


- Erdoğan'dan Economist'e siyasi ahlak dersi!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, İngiliz Economist dergisinin, "AKP'ye oy vermeyin" önerisine, "Son dönemde dışarıdaki bazı uluslararası medya kuruluşlarının üst akıldan aldıkları talimatla gerek şahsıma yönelik gerek Türkiye'deki bazı siyasi partilere yönelik yaptıkları açıklamaları herhalde sizler de okuyorsunuz. Bunlar çok manidardır. Size ne? Siz kendi ülkenizdeki seçimlerle ilgilenin. Ama Türkiye'deki seçimlerle ilgili işte benim ismimi zikrederek, parti ismi kullanarak, 'Sakın oraya oy vermeyin' gibi bir yaklaşım göstermek, bunlar çok çirkin. Bunun siyasi ahlakla, siyasi etikle uyuşur bir yanı yoktur" dedi. (31 Ekim 2015)
- TRT'ye bir tepki de Vural'dan

TRT'de yayınlanan "Fetret" adlı belgesele tepki göstermek için açıklama yapan MHP Grup Başkanvekili Oktay Vural, görüntü alan TRT ekibine tepki gösterdi. Vural, "Buraya ne diye geliyorsunuz? Böyle bir rezalet olmaz. İstemiyorum TRT'yi. Yeter artık be. Bu talimatları veren, bunların yayınlanmamasını söyleyenler, er ya da geç hesabını vereceklerdir. Onlar hakkında da biz belgesel hazırlayacağız" dedi. (31 Ekim 2015)
- TRT sadece AKP'lileri konuk etti

RTÜK'ün HDP'li üyesi Ersin Öngel, TRT'nin 1 Kasım seçimleri öncesi 1 ay boyunca sadece AKP'li 37 kişiyi programlarına konuk aldığını, CHP, MHP ve HDP'li isimlere ise hiç yer vermediğini açıkladı. (31 Ekim 2015)
- Kayyum atanan Bugün'e Yeni Akit'ten yazar transferi

Koza İpek Grubu’na "kayyum" yoluyla el konulmasının ardından Yeni Akit Yazarı Ersoy Dede, Bugün'e yazar oldu. (2 Kasım 2015)
- Nokta'ya soruşturma ve tutuklama

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, kapağında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın fotoğrafının bulunduğu ve "2 Kasım Pazartesi: Türkiye İç Savaşının Başlangıcı" ifadesinin yer aldığı Nokta Dergisi’nin 24. sayısına ilişkin re’sen soruşturma başlattı. Soruşturma kapsamında, Nokta Genel Yayın Yönetmeni Cevheri Güven ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Murat Çapan önce gözaltına alındı. İki isim için savcı "Halkı suç işlemeye tahrik" suçundan tutuklama talep etti; İstanbul 8. Sulh Ceza Hakimi karşısına çıkan iki gazeteci "hükümete karşı halkı silahlı isyana teşvik" gerekçesiyle tutuklanarak Metris Cezaevi’ne gönderildi. (2 Kasım 2015)
- Özgür Bugün ve Özgür Millet'e yayın yasağı

İstanbul 8. Sulh Ceza Hakimliği, "Özgür Bugün" ve "Özgür Millet gazetelerine, "korsan yayın" yaptıkları gerekçesiyle yayın yasağı getirdi. Mahkeme bu sitelerin ayrıca 5561 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ile Kanun’un 9. maddesine muhalefet suçu işlediğine hükmetti. (3 Kasım 2015)


- Rasim Ozan: Kayyum operasyonları sürecek

Sabah Yazarı Rasim Ozan Kütahyalı, İpek Koza Grubu’na kayyum atanmasının ardından, kayyum sürecinin başka yayın organları için de süreceğinin sinyalini verdi. Kütahyalı, "Şu an ikinci Anadolu ihtilali sürecine girdik. Artık her şey açık açık yazılacak ve ilgili devlet kurumları da geçen hafta olduğu gibi gerekli kayyum operasyonlarını yapacaklar. Bu böyle biline" ifadelerini kullandı. (4 Kasım 2015)


- Cumhuriyet'te çıkan yazı nedeniyle BirGün'e dava açıldı

BirGün Gazetesi'nin 6 Eylül 2015 tarihli "Alçak Gönüllü" manşetine İstanbul Cumhuriyet Savcısı tarafından "cumhurbaşkanına hakaret" iddiasıyla soruşturma başlatıldı. BirGün'e ayrıca Şair Ataol Behramoğlu'nun Cumhuriyet Gazetesi'nde çıkan "Ortaçağ'dan sesleniş" başlıklı yazısı nedeniyle "Cumhurbaşkanına hakaret"ten dava açılması, açılan soruşturmaların ciddiyetsizliğini gösterdi. (5 Kasım 2015)
- Samanyolu tüm programlarını durdurdu

Samanyolu TV, Koza İpek Medya Grubu’na kayyum atanmasından sonra tüm sezon dizileri ve programlarının çekimlerini durdurdu. (5 Kasım 2015)
- Boynukalın: Cumhurbaşkanımız moral verdi; yol gösterdi

Hürriyet binasına yönelik taşlı sopalı saldırıda ön saflarda yer alan AKP'li Abdurrahim Boynukalın, konuk olduğu bir televizyon programında, "Bu süreçte Cumhurbaşkanımızla da görüştüm. Moral verdi ve yol gösterdi. O gün Hürriyet’in önüne gitmemizin bir nedeni vardı. Bizim liderimize canlı yayında yalan söylediler. Oraya gittiğimizden dolayı utanmıyoruz. O bir türlü değiştirilemeyen camın çatladığını gördük. Cam zaten kırılmıştı gittiğimizde. Terör örgütüyle sponsorluk anlaşması yaptıkları için köşeye sıkıştılar, beni şeytanlaştırarak kurtulmaya çalıştılar. Benzer bir şeyi yaparlarsa hiç düşünmeden tekrar giderim" dedi. (5 Kasım 2015)
- 26 gazeteci ve yazara "terör örgütü propagandası" soruşturması

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, Özgür Gündem Gazetesi Eş Genel Yayın Yönetmenleri Eren Keskin ve Hüseyin Aykol ile gazetenin yazarlarının da aralarında bulunduğu 26 gazeteci ve yazar hakkında "örgüt propagandası yapmak" iddiasıyla soruşturma başlattı. (5 Kasım 2015)


- Eski yazıları da internetten kaldırıldı

Yönetimi kayyuma devredilen Bugün Gazetesi'nde yazıları yayımlanmayan Nazlı Ilıcak, Orhan Kemal Cengiz ve Yavuz Baydar'ın, gazetenin internet sitesindeki eski yazıları da erişimden kaldırıldı. (6 Kasım 2015)
- Soylu, Özkök'e hapis istemli hakaret davası açtı

AKP Trabzon Milletvekili Süleyman Soylu, Hürriyet Yazarı Ertuğrul Özkök'ün "Vur emrini kim verdi?" başlıklı yazısıyla kendisine hakaret ettiğini iddia ederek suç duyurusunda bulundu. Hazırlanan iddianamede Özkök'ün "basın yoluyla hakaret" suçundan 4 aydan 2 yıl 8 aya kadar hapis cezasına çarptırılması istendi. (6 Kasım 2015)
- Koza İpek’in itirazına ret

İpek Koza grubuna kayyum atanmasına ilişkin kararın infazının durdurulmasına ilişkin yapılan itiraz, Ankara 6. Sulh Ceza Hakimliği'nce reddedildi. (6 Kasım 2015)


- Polis yeni dönemin habercisi oldu

İstanbul’da, YÖK’ün kuruluş yıldönümünü protesto eyleminde polis, öğrencilere sert müdahale ederken, olayı haber için izleyen Bianet muhabiri Beyza Kural’ı ters kelepçe takarak gözaltına aldı. Polis, gözaltı sırasında, "Bundan sonra hiçbir şey eskisi gibi değil artık, bunu öğreteceğiz size" diye bağırdı. (6 Kasım 2015)


- "Damat Berat"a hakaretten 6 yıl hapis cezası istendi

Zaman Gazetesi eski Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı hakkında, "Albayrak ve Kürt petrolü" konulu iki haberde "AKP İstanbul Milletvekili Berat Albayrak'a hakaret ve iftirada bulunulduğu" iddiasıyla dava açıldı. Dumanlı'nın 6 yıl 4 aya kadar hapisle cezalandırılması istendi. (8 Kasım 2015)
- "Cumhurbaşkanına hakaret"ten hapsi istendi

Hürriyet Gazetesi yazarı Ertuğrul Özkök hakkında, 3 Eylül 2015'te yazdığı "Utan ey büyük adam" başlıklı yazısında, Cumhurbaşkanı Erdoğan'a hakaret ettiği iddiasıyla fezleke hazırlandı. Adalet Bakanlığı'na gönderilen fezlekede, Özkök hakkında 1 yıldan 4 yıla kadar hapis cezası talep edildi. (10 Kasım 2015)
- Çandar'a 2 ayrı "cumhurbaşkanına hakaret" soruşturması

Cengiz Çandar’ın Radikal’de 26 Temmuz 2015 – 19 Ağustos 2015 tarihleri arasında yayımlanan 7 ayrı köşe yazısında Cumhurbaşkanı Erdoğan'a hakaret içeren ifadeler bulunduğu iddiasıyla 2 ayrı soruşturma başlatıldı. (10 Kasım 2015)
- G-20'de akreditasyon

Antalya'da düzenlenen G-20 zirvesini takip etmek isteyen Sözcü, Zaman, Aydınlık gazeteleri ile bazı basın mensupları akreditasyon engeliyle karşılaştı. (10 Kasım 2015)
- Gazeteci Altan, "cumhurbaşkanına hakaretten" ifade verdi

Gazeteci Ahmet Altan, 13 Nisan 2015 tarihinde grihat.com adlı internet sitesinde "Saraylarda oturabilmek için gencecik çocukları öldürtüyorlar" başlığıyla yayımlanan söyleşisinde ve 1 Eylül 2015’te Bugün TV, 2 Eylül’de Samanyolu TV’de katıldığı programlarda Koza Holding’e yönelik operasyonlara ilişkin açıklamalarında "Cumhurbaşkanına hakaret" ve "halkı kin ve düşmanlığa tahrik" suçlarını işlediği iddiasıyla yürütülen soruşturma kapsamında ifade verdi. (11 Kasım 2015)


- Zaman'a "Özgür Bugün" baskını

Kayyum atanan Bugün ve Millet gazetelerinin yerine, "Özgür Bugün" ve "Özgür Millet" gazetelerinin basıldığına dair ihbar üzerine, 5 kişilik polis ekibi ile 2 avukat Zaman Gazetesi'ne baskın düzenledi. Polis ekibi ve avukatlar gazete binasında arama yaparken gazete çalışanları bahçeye çıkarıldı. (11 Kasım 2015)

Yüklə 0,53 Mb.

Dostları ilə paylaş:
1   2   3   4   5   6   7




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©muhaz.org 2020
rəhbərliyinə müraciət

    Ana səhifə