İNadina gazeteciLİK, İnadina halkin doğru haber alma hakki, İnadina gerçekler!


- CNNTürk'e 700 bin TL'lik "Tahir Elçi" cezası



Yüklə 0,53 Mb.
səhifə3/7
tarix15.01.2018
ölçüsü0,53 Mb.
növüYazı
1   2   3   4   5   6   7

- CNNTürk'e 700 bin TL'lik "Tahir Elçi" cezası

RTÜK, Diyarbakır Baro Başkanı Tahir Elçi’nin konuk olarak katıldığı ve PKK’nın terör örgütü olmadığını söylediği "Tarafsız Bölge" programının, ilgili yönetmeliğin, "Terörü övemez ve teşvik edemez, terör örgütlerini güçlü veya haklı gösteremez, terör örgütlerinin korkutucu ve yıldırıcı özelliklerini yansıtıcı nitelikte olamaz. Terör eylemini, faillerini ve mağdurlarını terörün amaçlarına hizmet eder şekilde sunamaz" maddesini ihlal ettiği gerekçesiyle CNN Türk'e 700 bin TL para cezası verdi. (11 Kasım 2015)
- Dumanlı hakkında yakalama kararı

Zaman Gazetesi eski Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı hakkında, "Paralel Devlet Yapılanmasının 'Selam Tevhid' soruşturmasında kumpas kurduğu" iddiasına ilişkin yürütülen soruşturma kapsamında, "silahlı terör örgütü kurmak veya yönetmek, Türkiye Cumhuriyeti hükümetini ortadan kaldırmaya veya görevlerini yapmasını kısmen veya tamamen engellemeye teşebbüs etmek" suçlarından tutuklamaya yönelik yakalama kararı çıkarıldı. (11 Kasım 2015)
- Gazeteci Yağmur'a "MİT TIR'ları" gözaltısı

MİT TIR’ları ile ilgili yazdığı haber nedeniyle hakkında soruşturma açılan gazeteci Fatih Yağmur, Adana’da gözaltına alındı. Yağmur, çıkarıldığı nöbetçi savcılık sorgusu sonrası serbest bırakıldı. (11 Kasım 2015)
- Cumhuriyet muhabirinin 23 yıl hapsi istendi

Cumhuriyet Gazetesi muhabiri Canan Coşkun, Emlak Konut GYO'dan indirimli lüks konut alan hâkim ve savcılar hakkında yaptığı haberi nedeniyle, hakkında 23 yıl 4 ay hapis cezası istemiyle açılan "Kamu görevlilerine görevinden dolayı hakaret" davasında hakim karşısına çıktı. (12 Kasım 2015)


- Kendisi vefat etti; "cumhurbaşkanına hakaret" davası sürüyor

5 ay önce vefat eden Cumhuriyet Gazetesi yazarı Cüneyt Arcayürek hakkında, 5 Mayıs'ta 2015'te yazdığı "Yüzsüzlüğün daniskası" başlıklı köşe yazısı nedeniyle açılan "cumhurbaşkanına hakaret" davasının ilk duruşması görüldü. (12 Kasım 2015)


- Akdoğan: Gazetecilik değil, nefret suçu

Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, Hürriyet Gazetesi'nin internet sitesindeki Kelebek ekinde yer alan "13. Cuma uğursuzluğunun 13 sebebi" başlıklı haberde Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın photoshoplu fotoğrafına yer verilmesine ilişkin, "Türkiye Cumhuriyeti Devletinin başındaki ismin böyle çirkin ve karalayıcı bir mizansenin içinde gösterilmesi kabul edilebilir bir durum değildir. Bunun adı gazetecilik değil nefret suçudur" dedi. (13 Kasım 2015)
- ‘Tavuk yiyen Erdoğan’ görseli nedeniyle 2 gazeteci kovuldu

Hürriyet internet sitesinde, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı Da Vinci'nin "Son akşam yemeği" tablosunda tavuk yerken gösteren kurgu görsel nedeniyle, içerik müdürü Şermin Terzi ve görseli yayınlayan editör Aynur Yolcu işten atıldı. (13 Kasım 2015)


- 2 gazeteci tutuklandı

Çatışmaların sürdüğü Van’ın Erciş ilçesinde haber takibi yapan basın mensuplarından 10’u gözaltına alındı. Dicle Haber Ajansı (DİHA) muhabiri İdris Yılmaz ile Jin Haber Ajansı (JINHA) muhabiri Vildan Atmaca, "sosyal medya üzerinden Cumhurbaşkanı’na hakaret etmek" ve "terör örgütü propagandası yapmak" suçlamalarıyla çıkarıldıkları mahkemece tutuklandı. (13-14 Kasım 2015)


- JİNHA’nın 2 muhabirine gözaltı

Silvan'daki sokağa çıkma yasağı ile Almanya ve İngiltere konsoloslukları önündeki G-20 protestolarını takip eden JİNHA muhabirleri Öykü Dilara Keskin ve Ceren Karlıdağ gözaltına alındı. (14 Kasım 2015)


- Mahkeme "dur" dedi

Samanyolu Yayın Grubu’na ait 13 televizyon kanalı ve radyonun Türksat'tan çıkarılmasına mahkeme "dur" dedi. Mahkeme, karartma kararı için Türksat’tan savunma istedi. (14 Kasım 2015)
- Cumhuriyet'e tehdit

İpek Medya Grubu bünyesindeki Millet Gazetesi’nin Genel Yayın Yönetmenliği’ne getirilen Yahya Şekerci, Cumhuriyet Gazetesi'ne yönelik, "Siz bekleyin, size de çaya geleceğiz" diye tweet attı. (14 Kasım 2015)
- Samanyolu Grubu’nun kanalları karardı

Daha önce Digitürk, Kablo TV, Tivibu ve Teledünya’dan çıkarılan Gülen Cemaati’ne yakın Ebru TV, Mehtap TV, Samanyolu Haber, Yumurcak TV, Dünya TV, MC TV, Samanyolu Afrika, Tuna Shopping TV, Burç FM, Samanyolu Haber Radyo, Radyo Mehtap ve Radyo Cihan’dan oluşan 13 yayın kuruluşu Türksat’tan da çıkarıldı. (15 Kasım 2015)
-9 gazetenin yöneticisi aynı davadan yargılanıyor

DHKP-C'li iki militanın, İstanbul Çağlayan Adliyesi’nde savcı Mehmet Selim Kiraz’ı rehin alındığı fotoğrafı yayınlayan Özgür Gündem, Cumhuriyet, Millet, Posta, Yurt, Bugün, Aydınlık, Birgün ve Şok gazetelerinin yöneticileri yargılandığı dava görülmeye başlandı. (17 Kasım 2015)


-Mehmet Baransu’nun yargılanmasına devam edildi

"Balyoz" planı davasında yargılanan bazı sanıklara ''kumpas'' kurulduğu iddiasına ilişkin yürütülen soruşturma kapsamında tutuklanan Taraf Gazetesi eski yazarı Mehmet Baransu, 28 Kasım 2013 tarihli Taraf Gazetesi’nde “Gülen’i bitirme kararı 2004’te MGK’da alındı” haberi nedeniyle hâkim karşısına çıktı. (17 Kasım 2015)


- TRT Çocuk'ta G-20 Zirvesi

Sadece çizgi film ve çocuklara yönelik programların yayınlandığı TRT Çocuk kanalı, G-20 Zirvesi'ni canlı yayınladı. (17 Kasım 2015)
- A Haber'e 12 yayın durdurma cezası

YSK, 1 Kasım seçim kampanyasındaki yayınları nedeniyle A Haber'e 12 yayın durdurma cezası verdi. (17 Kasım 2015)
- Odatv davasında yeni bilirkişi istemi

Aralarında gazeteciler Ahmet Şık, Nedim Şener ve Soner Yalçın’ın da bulunduğu, kamuoyunda "Odatv Davası" olarak bilinen ve sanıklar hakkında 7,5 yıldan 41 yıla kadar değişen hapis cezalarının istendiği davanın duruşmasında, mahkeme heyeti, dijital verilerle ilgili rapor alınması için Boğaziçi Üniversitesi'den 3 kişilik bilirkişi heyetinin oluşturulmasına karar verdi. Dava, 17 Şubat 2016'ya ertelendi. (18 Kasım 2015)


- Reddit'e TİB engellemesi

Popüler mesajlaşma panosu Reddit, TİB tarafından engellendi. Hangi nedenle engellendiği açıklanmayan site bir süre sonra erişime açıldı. (18 Kasım 2015)


- Evrensel davasında "kovuşturmaya yer yok" kararı

Evrensel Gazetesi'ne, "Birleşik Haziran Hareketi (BHH) 1 Kasım'da ittifak yapacak" başlıklı haberinde "Cumhurbaşkanına hakaret" edildiği iddiasıyla açılan soruşturmada, kovuşturmaya yer olmadığına karar verildi. (19 Kasım 2015)


- Hayko Bağdat kovuldu

Kayyum atanan Bugün TV'de, Nazlı Ilıcak ile birlikte "Özgür İfade" programını hazırlayıp sunan gazeteci Hayko Bağdat, Kanal’dan kovuldu. (19 Kasım 2015)
- İnce'ye TÜRGEV'e hakaretten para cezası

BirGün Gazetesi Yayın Danışmanı Barış İnce'ye, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın oğlu Bilal Erdoğan’ın yöneticileri arasında yer aldığı TÜRGEV'e hakaret ettiği iddiasıyla 5 bin lira para cezası verildi. (20 Kasım 2015)
- "Altın kaplamalı" vali 50 bin TL manevi tazminat istedi

Kocaeli Valiliği döneminde makam tuvaletinde altın kaplama malzemeler kullandığı ortaya çıkan Hatay Valisi Ercan Topaca, Cumhuriyet Gazetesi'ne 50 bin TL'lik manevi tazminat davası açtı. (20 Kasım 2015)
- Komisyon kararlarına keyfi eleme

Türkiye Gazeteciler Federasyonu Başkanı Yılmaz Karaca, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü’nün resmi sitesine girerek, "Komisyon Kararları açıklandı" butonunu tıklayan gazetecilerin, "TC Kimlik No" sorgulamasıyla karşılaştığını belirterek, "Komisyonda dosyası olup da kart alma koşullarını taşıyan yüzlerce gerçek gazeteci, sorgulama sonunda, 'Bu kimlik no ile herhangi bir sonuca ulaşılamamaktadır' ibaresiyle yüz yüze gelerek büyük bir şok yaşamıştır. Genel Müdür’ün komisyon kararlarını keyfi eliminasyona tabi tuttuğunun anlaşılmaması için yapıldığı belli olan kamuflaj uygulaması haklı olarak ülke genelinde büyük bir infial uyandırmıştır" dedi. (24 Kasım 2015)
- Güven ve Çapan'a 20 yıl hapis istemi

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın fotoğrafının bulunduğu ve "2 Kasım Pazartesi: Türkiye İç Savaşının Başlangıcı" ifadesinin yer aldığı Nokta Dergisi'nin 24. sayısı kapağıyla ilgili başlatılan soruşturma tamamlandı. Hazırlanan iddianamede, derginin Genel Yayın Yönetmeni Cevheri Güven ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Murat Çapan'ın "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'ne karşı silahla isyana tahrik etme" iddiasıyla 15'er yıldan 20'şer yıla kadar hapisleri istendi. (25 Kasım 2015)
- ETHA muhabirine gözaltı

Etkin Haber Ajansı (ETHA) Muhabiri Rosida Koyuncu, haber takibi için gittiği İstanbul Üniversitesi önünde gözaltına alınan öğrencilerin fotoğrafını çekmek isterken gözaltına alındı. (25 Kasım 2015)
- Hürriyet matbaasına saldırı iddianamesi

8 Eylül 2015'te Hürriyet Gazetesi’nin Ankara’daki matbaasına yapılan saldırı girişimi ile ilgili başlatılan soruşturmada, 11 şüphelinin kimliği tespit edildi. Savcılık, şüphelilere ilişkin sürdürdüğü soruşturmayı tamamlayarak, sadece "mala zarar verme" suçundan iddianame hazırladı. (25 Kasım 2015)
- Dündar ve Gül tutuklandı

Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Can Dündar ile Ankara Temsilcisi Erdem Gül, AKP iktidarının IŞİD terör örgütüne verdiği desteği görüntü ve belgelerle kanıtlayan 29 Mayıs 2015 tarihli "İşte Erdoğan'ın Yok Dediği Silahlar" ile 12 Haziran 2015 tarihli "Jandarma Var Dedi" başlıklı haberler nedeniyle İstanbul 7. Sulh Ceza Hakimliği tarafından tutuklandı. Haberlerin yayımlandığı dönemde Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın "Bedelini ağır ödeyecek, yayına bırakmayacağım" diyerek tepki gösterdiği Dündar ve Gül, "Örgüte üye olmadan bilerek ve isteyerek yardım etmek", "Siyasi ve askeri casusluk" ve "Gizli kalması gereken bilgileri açıklamak" ile suçlandı. Silivri Cezaevi’ne götürülen iki gazeteci için müebbet ve 40 yıl hapis cezası istendi. (26 Kasım 2015)
- Özel güvenlik Cumhuriyet çalışanlarına saldırdı

Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Can Dündar ve Ankara Temsilcisi Erdem Gül'ün yargılandığı dava için İstanbul Adalet Sarayı'na gelen Cumhuriyet çalışanları özel güvenliklerin saldırısına uğradı. (26 Kasım 2015)
- "Serbest bırakıldı ama eylemlerine devam etti" iddianamesi

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Basın Suçları Bürosu tarafından, Bülent Keneş hakkında "Cumhurbaşkanına alenen hakaret" suçundan başlatılan soruşturma neticesinde hazırlanan iddianamede, Keneş'in sosyal medya hesabından Cumhurbaşkanı'na yönelik hakaret içerikli olduğu iddia edilen birçok paylaşımına yer verildi. Keneş'in 8 Ekim'de "Cumhurbaşkanı'na alenen hakaret" suçundan tutuklama istemiyle sevk edildiği mahkemece serbest bırakıldığı ancak eylemlerine devam ettiği ifade edilen iddianamede, Keneş hakkında 8 yıl 2 aya kadar hapis cezası istendi. (26 Kasım 2015)
- Küçük hedef gösterdi; Bülent Mumay kovuldu

Star Gazetesi yazarı Cem Küçük tarafından hedef gösterilen ve işine son verilmesi istenen gazetesi Bülent Mumay, Hürriyet tarafından işten çıkarıldı. Mumay, Medya Grup Koordinatörlüğü görevinden Ekim ayında alınmış; Gazete’nin Yayın Yönetmeni Sedat Ergin’in özel danışmanı olarak görevini sürdürüyordu. (26 Kasım 2015) 
- Cumhuriyet muhabiri Uludağ’a soruşturma

Cumhuriyet Gazetesi yargı muhabiri Alican Uludağ hakkında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, Can Dündar ve Erdem Gül ile ilgili şikayet dilekçesini sosyal medyada paylaşarak "soruşturmanın gizliliğini ihlal ettiği" gerekçesiyle soruşturma başlatıldı. (27 Kasım 2015)
- Basın özgürlüğüyle hiç ilgisi yokmuş

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Can Dündar ve Ankara Temsilcisi Erdem Gül'ün tutuklanmasıyla ilgili, "Soruşturmanın anayasal teminat altında bulunan basın özgürlüğüyle hiç bir ilgisi bulunmayıp, kişi hak ve hürriyetlerini ihlal edecek hiç bir tavır içerisine girilmemiştir" açıklamasında bulundu. (27 Kasım 2015)
- A Haber'e 25 yayın cezası daha

A Haber'e 1 Kasım seçimleri öncesinde yaptığı yanlı yayınlar nedeniyle YSK ve RTÜK'ten 25 yayın cezası daha verildi. (27 Kasım 2015)
- "Şevki Yılmaz" yazısına dava

Aydınlık Gazetesi yazarı Rıza Zelyut'a, Yeni Akit Yazarı ve eski Refah Partisi Milletvekili Şevki Yılmaz hakkında, "Rize dönmesi Şevki, Atatürk'e laf söyleyemez" başlıklı yazısı nedeniyle dava açıldı. (27 Kasım 2015)
-ETHA editörüne gözaltı

Etkin Haber Ajansı (ETHA) editörü İsminaz Ergün, Silvan izlenimleriyle ilgili yazısı hakkında açılan soruşturmaya ilişkin çağrı kağıdını almak için gittiği emniyette gözaltına alındı. (27 Kasım 2015)
- Kanaltürk Genel Müdürü görevinden ayrıldı

Yönetimi kayyuma devredilen Kanaltürk televizyonunun Genel Müdürlüğü'nü yürüten Murat Uzun, görevinden ayrıldığını duyurdu. (27 Kasım 2015)
- Gazeteci Özkök’e, ‘cumhurbaşkanına hakaretten’ dava

Ege'de mülteci botunun batmasıyla yaşamını yitiren ve cansız bedeni Bodrum kıyılarına vuran 3 yaşındaki Suriyeli Aylan bebeğe ilişkin Hürriyet Gazetesi’ndeki köşesinde "Utan Ey Büyük Adam" başlıklı bir yazı kaleme alan Ertuğrul Özkök hakkında, "basın yoluyla Cumhurbaşkanı'na hakaret" suçundan 1 yıl 4 aydan 5 yıl 4 ay kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı. (28 Kasım 2015)
- Elçi’nin öldürüldüğü olayda bir gazeteci yaralandı

Diyarbakır Baro Başkanı Tahir Elçi’nin öldürülmesi olayı sırasında AA muhabiri Aziz Aslan kolundan yaralandı. Aynı gün olay yerinin yakınlarında düzenlenen protesto gösterisini takip eden gazeteciler NRT kameramanı Rojhat Doğru ve Jinha muhabiri Mizgin Tabu da özel harekât polisleri tarafından darp edildi. (28 Kasım 2015)
- Erdoğan’ı eleştiren yazıları nedeniyle işine son verildi

AKP’ye yakın yayınlarıyla bilinen Diriliş Postası’nın Genel Yayın Yönetmeni Hakan Albayrak, son dönemde Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yönelik eleştirel yazılarının ardından işten atıldı. (29 Kasım 2015)


- Altın Portakal’da Antalya Gazetesi’ne akreditasyon engeli

Antalya Büyükşehir Belediyesi, kentin 94 yıllık geçmişe sahip Antalya Gazetesi’ne bu yıl 52’ncisi düzenlenen Antalya Altın Portakal Film Festivali’ni akreditasyon kılıfı altında takip etme yasağı koydu. Belediye, Antalya Gazetesi’ni programı izleyecek kurumlar arasına almadı. (30 Kasım 2015)
- Cumhuriyet’e bir de mali denetim baskısı

Genel Yayın Yönetmeni ile Ankara Temsilcisi tutuklanan Cumhuriyet Gazetesi’ne bir de Maliye Bakanlığı’nca mali denetim baskısı geldi. Bakanlık, daha önce denetlenmiş ve herhangi bir sorun çıkmayan 2010 yılına yönelik mali hesapları tekrardan denetleme kararı aldı. (30 Kasım 2015)
- BirGün'ün manşeti yargılanıyor

BirGün Yazı İşleri Müdürü Berkant Gültekin, Sorumlu Müdür Can Uğur ile Barış İnce’nin, Türkiye’de gençlerin öldürülmesi ve gerçekleşen "cumhurbaşkanına hareket" tutuklamalarına tepki olarak attığı "Hırsız, katil Erdoğan" manşetinden dolayı 1 yıldan 4 yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılandıkları davanın ilk duruşması yapıldı. Gazeteciler savunmalarında, manşetlerine taşıdıkları sözlerin Türkiye’de milyonlar tarafından çeşitli mitinglerde atılan bir slogan olduğu ve politik eleştiri niteliğinde görülmesi gerektiğinin AİHM kararlarıyla sabit olduğunu dile getirdi. (30 Kasım 2015)
-Nusaybin'de yerel gazeteci Karakuş gözaltına alındı

Nusaybin'de görev yapan yerel gazeteci Zeki Karakuş, Nusaybin İlçe Emniyet Müdürlüğü TEM şubesi ekiplerince gözaltına alındı. (1 Aralık 2015)
- Bağdat ifade verdi

Taraf Gazetesi Yazarı Hayko Bağdat, bir internet sitesinde 3 Ekim günü yayımlanan "Ahmet Hakan'a İnen Yumruğun Sebebi Recep Tayyip Erdoğan'dır" başlıklı yazısında "cumhurbaşkanına hakaret ettiği" gerekçesiyle hakkında başlatılan soruşturma kapsamında savcıya ifade verdi. (1 Aralık 2015)
-Dündar ve Gül için Silivri önünde ‘dayanışma’ nöbeti

Cumhuriyet Genel Yayın Yönetmeni Can Dündar ile Ankara Temsilcisi Erdem Gül’ün tutuklanmalarına tepki göstermek için gazeteci Methe Akyol, yanında getirdiği bir sandalye ile Silivri Cezaevi önünde dayanışma nöbetini başlattı. Akyol’un başlattığı eylem sonraki günlerde başka gazeteciler tarafından ‘Umut Nöbeti’ adıyla devam ettirildi. (2 Aralık 2015)
- A Haber'e 21 karartma cezası daha

A Haber'e, 1 Kasım öncesi yaptığı ihlaller nedeniyle 21 karartma cezası daha verildi. (2 Aralık 2015)
- Doha Kitap Fuarı’nda Evrensel’in kitapları kayboldu

Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Katar Emiri Şeyh Tamim Bin Hamad Al Sani’nin açılışını birlikte yaptığı 26. Uluslararası Doha Kitap Fuarı’na katılan Evrensel Basım Yayın’ın 7 kitabı standa ulaştırılmadan kayboldu. Evrensel Basım Yayın’ın fuarda bulunan temsilcisi Fulya Alikoç, kaybolan kitapların arasında Haziran Direnişi, Kürt İsyanları, Marka Takva, Tuğra gibi kitapların olduğunu söyledi. (3 Aralık 2015)
- TÜRGEV davası reddedildi

TÜRGEV tarafından Aydınlık Gazetesi'ne "TÜRGEV için kafeteryaya el koydular" haberi ile ilgili açılan manevi tazminat davası reddedildi. Haberin kamuoyunu bilgilendirme amacı taşıdığı kaydedildi. (3 Aralık 2015)
- Dündar ve Gül, AYM’ye başvurdu

MİT TIR'larına ilişkin haberleri nedeniyle tutuklanan gazeteciler Can Dündar ve Erdem Gül, peşinen suçlu ilan edildikleri; tutuklama kararıyla, basın ve ifade özgürlüğü haklarının ihlal edildiğini belirterek, tutukluluk hallerine son verilmesi için Anayasa Mahkemesi'ne başvurdu. (4 Aralık 2015)
- Dündar ve Gül’e daktilo da yasak

CHP İzmir Milletvekili Musa Çam ve 24. Dönem CHP İstanbul Milletvekili Süleyman Çelebi'nin, Silivri Cezaevi’nde tutuklu bulunan Can Dündar ve Erdem Gül’e götürdüğü daktilo, cezaevi yönetimi tarafından mevzuata aykırı olduğu gerekçesiyle kabul edilmedi. (4 Aralık 2015)
-Gazeteci Keneş istifa etti

Today's Zaman Genel Yayın Yönetmeni Bülent Keneş, görevinden istifa etti. İstifa kararını kişisel Twitter hesabından duyuran Keneş, "Today’s Zaman 9 yılda bir marka haline geldi. Kurucu GYY olarak 9 yıldır görev yaptığım Today’s Zaman’daki görevimi daha genç ve kabiliyetli arkadaşlarımdan birine devretme kararı aldım" dedi. Today’s Zaman'da konuyla ilgili yer alan haberde ise Keneş’in "medya üzerindeki baskılar ve kanunsuz uygulamalar" sebebiyle görevinden ayrıldığı belirtildi. (4 Aralık 2015)
- Özgür Gündem’e "Cumhurbaşkanına hakaret" ve "örgüt propagandası" davası

8 Eylül 2015 tarihli "Saray çıldırdı" ve "Her şey 400 vekil uğruna" manşetleri nedeniyle Özgür Gündem Gazetesi Eş Genel Yayın Yönetmenleri Eren Keskin ve Hüseyin Aykol ile Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Reyhan Çapan hakkında, "Cumhurbaşkanı’na hakaret" ve "örgüt propagandası"ndan dava açıldı. (4 Aralık 2015)
- TİT'in ölüm tehdidine takipsizlik

Türk İntikam Tugayı'nın (TİT), AGOS ve Evrensel Gazetelerine yönelik yayımladığı, "AGOS gazetesinin kapatılması, Kürt siyasetçilerin, Kürt milletvekillerinin ve Evrensel çalışanlarının 15 Ağustos 2011 tarihine kadar Türkiye’yi terk etmesi, aksi halde bir dizi kanlı eylem yapacakları" tehditlerini içeren açık mektubu ile ilgili başlatılan soruşturmada takipsizlik kararı verildi. (4 Aralık 2015)
- Taraf'ın Twitter hesabı hacklendi

Taraf’ın 420 binin üzerinde takipçisi bulunan Twitter hesabı hacklendi. Gazete içinde yaşananların ayrıntılı biçimde anlatılmaya başlandığı ve gazetenin sahibi Başar Arslan ve Taraf'ın yayın politikasına ilişkin bazı iddiaların ortaya atıldığı hesap, bir süre sonra kapatıldı. (4 Aralık 2015)
- Tekmeyi attı; hakkında yazılanları sildirdi

Başbakanlık Müşaviri Yusuf Yerkel, 13 Mayıs’taki Soma katliamından sonra bir vatandaşı tekmelediği görüntülerin ortaya çıkması üzerine hakkında internette yazılan tepkilere karşı dava açtı. Ekşi Sözlük’te bulunan Yusuf Yerkel’le ilgili yazılan bütün girdiler Ankara 3. Sulh Ceza Hakimliği’nin 2015/4662 sayılı kararı ile silindi. (4 Aralık 2015)
- Taraf yazarından greve destek

Taraf Gazetesi yazarı Yiğit Karaahmet, aylardır maaşları ödenmediği için grev kararı alan gazete çalışanlarından beşinin işine son verilmesini protesto için yazılarını durdurdu. (6 Aralık 2015)


- Sarıbacak'ın konuşmasına A Haber sansürü

A Haber, Antalya Film Festivali'nde Altın Portakal kazanan Sarmaşık filminin başrol oyuncusu ve en iyi erkek oyuncu ödülünün sahibi Nadir Sarıbacak'ın, teşekkür konuşmasında sarf ettiği "Memleketle ilgili dertlerim var. Bu filmden de hareketle çok güzel arkadaşlarım var. Farklı dinden, dilden, ırktan, meşrepten, mezhepten. Hepsini aşk derecesinde seviyorum. Bizi ancak kardeşlik ve muhabbetin kurtaracağına inanıyorum. Belki bir duble rakıyla ya da bir demlik çay. Sadece muhabbet etmek kurtaracak bizim dertlerimizi" sözlerini sansürledi. Kanal, Sarıbacak'ın konuşması sürerken salonun dış görüntüsü verdi. (7 Aralık 2015)
- #Tarih dergisi kapatıldı

#Tarih dergisinin 19 ay süren yayın hayatına son verdiği açıklandı. (7 Aralık 2015)
- Bağdat, Gökçek davasını kaybetti

Gazeteci Hayko Bağdat, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek'e "iğrenç" deyip hakaret ettiği gerekçesiyle açılan dava sonucunda bin 160 TL adli para cezasına çarptırıldı. (7 Aralık 2015)
-Gazeteci Uludağ ifade verdi

Cumhuriyet Gazetesi yargı muhabiri Alican Uludağ, 31 Ekim 2015 tarihinde yayınlanan “Sayıştay: Hileli Saray” başlıklı haberi nedeniyle Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği’nin ‘gizli’ ibareli suç duyurusu nedeniyle Ankara Adliyesi’nde ifade verdi (8 Aralık 2015)


- Gazetecilik "ahlak bürosu"nda!

"Denizli Ekspres" adıyla yayın yapan yerel internet haber sitesinin sahibi Kadriye Sözeri, Denizli Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Denizli Ulaşım A.Ş.'De görevli otobüs şoförlerin sorunlarını içeren ve şirkette bazı usulsüzlükler yapıldığı yolundaki ihbar mektubunu haber yaptıktan sonra

gelen bir şikayet üzerine Emniyet’e çağrıldı. Sözeri’nin ifadesi polis merkezi ya da savcılık yerine Ahlak Bürosu’ndan polis memurlarınca alındı. (8 Aralık 2015)
- Rossiya-1 ekibi Türkiye’den sınır dışı edildi

Türkiye’nin, Rus savaş uçağını Suriye sınırında düşürmesinin ardından iki ülke arasında ilişkiler gerilirken, Rusya devlet televizyonu Rossiya-1’in Türkiye’deki ekibi sınır dışı edildi. (8 Aralık 2015)
- Aydınlık'ın çağrısına yanıt yok

Aydınlık Gazetesi, birinci sayfasından "Evet, MİT TIR'ları haberini Cumhuriyet'ten önce biz yaptık. Gelsinler, tutuklasınlar" şeklinde bir çağrı yayımladı. Ancak çağrıya herhangi bir yanıt gelmedi. (8 Aralık 2015)
- Ilıcak'a zorla getirme kararı

Nazlı Ilıcak'ın "Komplo Teorileri ve Geri Zekalılar" başlıklı yazısı ile ilgili açılan davada, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nca iddianame hazırlandı. İddianamede, Başbakan Davutoğlu'na hakaret ettiği öne sürülen Ilıcak hakkında, "kamu görevlisine alenen hakaret" suçundan 1 yıl 2 aydan 2 yıl 4 aya kadar hapis cezası istendi. Ilıcak'ın bir sonraki duruşmaya zorla getirilmesine karar verildi. (8 Aralık 2015)

Yüklə 0,53 Mb.

Dostları ilə paylaş:
1   2   3   4   5   6   7




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©muhaz.org 2020
rəhbərliyinə müraciət

    Ana səhifə