İNadina gazeteciLİK, İnadina halkin doğru haber alma hakki, İnadina gerçekler!


- Sabah: Doğan Medya ile paralel aynı safta



Yüklə 0,53 Mb.
səhifə7/7
tarix15.01.2018
ölçüsü0,53 Mb.
növüYazı
1   2   3   4   5   6   7

- Sabah: Doğan Medya ile paralel aynı safta

Sabah Gazetesi, "Doğan Medyasında FETÖ ağzı" başlıklı haberde, "Cumhuriyet Genel Yayın Yönetmeni Can Dündar ve Ankara Temsilcisi Erdem Gül'ün MİT'e ait yardım TIR'larıyla ilgili yaptığı haberlerin ardından tutuklanması, Doğan Medya ile paralel medyayı aynı safta buluşturdu. Tutuklama kararlarını, 'basın özgürlüğüne müdahale" olarak gösteren yayımladıkları haberlerle her defasında aynı ağızla konuşan paralel ve Doğan medya, attıkları manşetlerle bir kez daha bu ortaklıklarını tescillemiş oldu" denildi. (28 Kasım 2015)


- Küçük'ten Dündar için "Assange" örneği

Star Yazarı Cem Küçük, "Can Dündar'ın tutuklanması çok haklıdır!" başlıklı yazısında, "Can Dündar’ın tutuklanması tamamen haklıdır ve evrensel standartlara uygundur. Eğer MİT TIR’ları DAEŞ’e yardım ediyor başlıklı külliyen yalan örgütsel propaganda ABD’de ve İngiltere’de olsaydı Julian Assange’in başına ne geldiyse Can Dündar'ın da başına o gelirdi. Assange da Dündar da çok açıkça vatana ihanet suçu işlemişlerdir ve milyonlarca insanın hayatını tehlikeye atmışlardır. Dündar normalde Fethullah’tan nefret etmesine rağmen boynuna sert bir yular bağlandığı için Fethullahçı örgütün sistematik kara propagandistidir. Fakat Erdem Gül’ün Fethullahçı terör örgütüne bu şekilde sistematik yardımı olduğunu görmüyoruz. O örgütsel haberde imzası olması elbette Fethullahçıların oyuncağı olmaktır. Fakat bu perspektifle bakarsanız 17-25 Aralık sürecinde sırf Tayyip Erdoğan’dan kurtulmak adına FETÖ’nün oyuncağı haline gelmemiş çok çok az gazeteci kaldığını görürüsünüz. O zaman Ahmet Hakan Coşkun başta olmak üzere 17 Aralık sürecinde tüm FETÖ işbirlikçisi olan gazetecilerin de hukuken tutuklanması gerekir. Erdem Gül tutuklu iken Ahmet Hakan’ın, Eyüp Can’ın, Erhan Başyurt’un, Tarık Toros’un dışarıda olması büyük skandaldır. Ki bu saydıklarımdan Coşkun hariç üçü zaten terör örgütü üyesidir. Assange ve Dündar gibi ihanet konusunda sembol isimler tutuklanmalıdır. Ekrem Dumanlı gibi azılı çetecileri zaten saymıyorum. Peki Nazlı Ilıcak ve Ahmet Hakan gibi sırf Tayyip Erdoğan düşmanlığından FETÖ işbirlikçiliği yapmış tipler ne olacak? Batı standartlarında onların hakkı medeni ölümdür. (28 Kasım 2015)


- Star, Cumhuriyet'i hedef gösterdi

Star Gazetesi, "İhanet manşetini FETÖ vermiş" başlıklı haberde, "Genel Yayın Yönetmeni olduğu günden itibaren Cumhuriyet'i paralel yapının hizmetine tahsis eden Dündar'ın TIR manşetinin bilgi ve görsellerini de FETÖ'den aldığı belirlendi" ifadeleri kullanıldı. (28 Kasım 2015)
- Güneş, Elçi cinayetinden sonra da Radikal ile uğraştı

Güneş Gazetesi, Diyarbakır Baro Başkanı Tahir Elçi'nin öldürülmesinin ardından, "Aynı senaryo aynı dil" başlıklı bir haber yayımladı. Haberde, "Tahir Elçi'nin teröristler tarafından öldürülmesinin ardından Ankara ve Diyarbakır saldırıları sonrası provokasyon yapmaya çalışan ittifak yine harekete geçti. Aydın Doğan'ın internet gazetesi Radikal de PKK'yı akladı. Elçi'yi sakallı bir kişinin vurduğunu söyleyerek hedef şaşırtmaya çalıştı" denildi. (29 Kasım 2015)


- Güneş hiç vazgeçmiyor

Güneş Gazetesi, "Doğan hiç vazgeçmiyor" başlıklı haberinde, "Her fırsatta terör örgütlerine destek vermeyi sürdüren Aydın Doğan medyası bu kez de Diyarbakır'da polislere saldıran teröristi sivil gibi gösterdi" denildi. (3 Aralık 2015)


- Star'dan Cumhuriyet'e: İhanet medyası

Star Gazetesi, "Putin'in yalanına sadece ihanet medyası inandı" başlıklı haberinde, "FETÖ'nün sözcülüğüne soyunan Cumhuriyet Gazetesi ile terör örgütüne yakın diğer gazeteler, Moskova'nın saçma sapan iddialarına balıklama atladı" ifadeleri kullanıldı. (4 Aralık 2015)


- Karakaya'dan Cumhuriyet'e: Türkiye düşmanlığı yapmaya devam ediyorsunuz

Yeni Akit Yazarı Hasan Karakaya, "Can Dündar’ın derdi, Paralelci Abi’leri niye gerdi?" başlıklı yazısında,"Hani, atalarımız; 'Can çıkmayınca huy çıkmaz' demişler ya, Cumhuriyet de öyle. Can Dündar, hâlâ Cumhuriyet yöneticisi göründüğü için, Cumhuriyet; 'Türkiye düşmanlığı' yapmaya devam ediyor. Önceki gün, hem de 9 sütuna manşetten şu başlığı atmışlar: 'Rusya’dan şok iddialar: Erdoğan ve ailesinin IŞİD’in petrol ticaretiyle ilişkisi var... Türk sınırında 16 bin tanker görüldü!' Bunu söyleyene de, yayınlayana da, şunu söylemek lâzım: “Bunu ispat edemeyen şerefsiz, haysiyetsiz ve alçaktır!” (5 Aralık 2015)


- Bu kez hedef Ayşe Arman

Star Yazarı Cem Küçük, "Aslı Baş cinayetinde Ayşe Arman da yargılanacak" başlıklı yazısıyla Hürriyet Yazarı Ayşe Arman'ı hedef gösterdi. Yazıda, "Ayşe Arman tarafından Ahmet Bayer’in nasıl aklanmaya çalışıldığı ortada. Daha evvel de Bayer ile Arman’ın iğrenç tapeleri ortaya çıkmıştı. Aslı Baş’ın kimi kimsesi olmadığından bu olayın üstü örtülecek sandılar. Hayır örtülmeyecek ve işlediğiniz suçların bedelini çekeceksiniz. Ahmet Bayer etkili olan tüm gazetecileri aradı susturmak için. Hadi mert adamsa beni de arasın göreyim. CNN Türk’ü bedava Bodrum’da aylarca ağırladı ki bu konudan bahsedilmesin. Gerçekten bu Eski Türkiye medyasının alayı ahlaksız. Artık o dönem kapandı. Herkes yaptıklarının bedelini ödeyecek" ifadelerini kullandı. (7 Aralık 2015)


- Akit'ten Dündar ve Gül için "gazeteci görünümlü terörist" benzetmesi

Yeni Akit Gazetesi, "CHP'li vekillerden 'casus'lara ziyaret" başlıklı haberinde, Can Dündar ve Gül hakkında "gazeteci görünümlü terörist" ifadesini kullandı. Haberde, "Gazeteci görünümlü teröristlere verdiği destek öne çıkan CHP'nin cezaevi turları sürüyor. Casusluktan tutuklu Can Dündar ve Erdem Gül'ü Silivri Cezaevi'nde ziyaret eden bir grup CHP Milletvekili, özgürlük ve demokrasi adına uçurtma şov yaptı" denildi. (8 Aralık 2015)
- Star'dan "hain ittifak" manşeti

Star Gazetesi, "Hain ittifakın cami projesi" başlıklı manşet haberinde, Zaman ve Özgür Gündem gazetelerini hedef gösterdi. Haberde, "PKK'lı teröristler Diyarbakır Sur'da güpegündüz cami yaktı. Gerçek ortadayken HDP-PKK suçu yine devlete atmaya kalkıştı. Paralel medya da manşetiyle bu ihanete ortak olunca plan ortaya çıktı" ifadeleri kullanıldı. (9 Aralık 2015)
- Star: Yazarımız Cem Küçük yılmayacak

Star Gazetesi, "Doğan'ın kâbusu" başlıklı 1. sayfa haberinde, "Terör örgütlerine destek verdiği gerekçesiyle hakkında soruşturma açılan Aydın Doğan, bu gerçekleri kaleme alan Star Yazarı Cem Küçük'e dava açarak, 'yıldırma' taktikleri peşine düştü. Cem küçük, mahkemede Doğan grubunun terör desteğini bu kez hakime tek tek anlatarak yılmayacağını gösterdi" denildi. (9 Aralık 2015)
- Star, Doğan'ın milli olup olmadığını görmek istedi

Star Gazetesi, "Milliysen göster bakalım Doğan" başlıklı haberinde, "Hürriyet'te yayımladığı mektupta, 'milli benim' diyen Kelkitli Doğan'ın sahip olduğu Mecidiyeköy'deki Trump Towers'ın adını değiştirip değiştirmeyeceği merak korusu oldu" denildi. (11 Aralık 2015)
- Güneş: Müslüman düşmanı Trump ile ortak Doğan

Güneş Gazetesi, "Bu ismi değiştir Aydın Doğan" manşetiyle çıktı. Haberde, "Güneş Gazetesi, Müslüman düşmanı Donald Trump ile ortak olan Aydın Doğan'a Trump Towers'ın ismini değiştirmesi için çağrı yaptı. Ancak şimdilik Aydın Doğan'dan ses yok" ifadeleri kullanıldı. (11 Aralık 2015)
- Star: İki yüzlü Aydın Doğan

Star Gazetesi, "İki yüzlü Doğan" başlıklı haberinde, "Cumhurbaşkanına hakareti ifade özgürlüğü olarak yansıtan, kendisi olunca 'hakaret' diyen Aydın Doğan, gazeteci Kayahan Uygur'un twitter hesabını jet hızıyla kapattırdı" denildi. (12 Aralık 2015)
- Güneş'ten Aydın Doğan'a: Madem millisin...

Güneş Gazetesi, "Kelkit Kule" manşetiyle çıktı. Haberde, "Müslüman düşmanı Trump'ın ismini İstanbul'un göbeğinden silmemek için bin dereden su getiren Aydın Doğan'a tepkiler çığ gibi büyüyor. Sosyal medyada Aydın Doğan'a çağrı yapan yüz binler 'madem millisin, bu ismi değiştir' diyor" ifadeleri kullanıldı. (12 Aralık 2015)
- Güneş, işine nasıl gelirse

Güneş Gazetesi, "Aydın Doğan, hani basın özgürdü" başlıklı haberde, "Teröre destek vermekten cumhurbaşkanına hakarete kadar her şeyi yapıp, gelen eleştirilere karşı basın özgürlüğü yaygarası kopartan Aydın Doğan yine bir skandala imza attı. Aydın Doğan, Güneş yazarı Kayahan Uygur'un twitter hesabını attığı bir tweet nedeniyle kapattırdı" denildi. (13 Aralık 2015)
- Star, Cumhuriyet'e saldırdı

Star Gazetesi, "Cumhuriyet yalan saati" haberiyle Cumhuriyet Gazetesi'ni hedef gösterdi. Haberde, "Paralel yapının hizmetçiliğine soyunan Cumhuriyet Gazetesi, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın oğlu Bilal Erdoğan'a olan kinini skandal bir fotomontajla gösterdi. TÜRGEV binasında çekilen ve 17.42'yi gösteren saati 17.25 olarak değiştirip, medya tarihine kara bir leke daha sürdü" denildi. (20 Aralık 2015)
- Takvim'den yine Doğanlı Hakanlı manşet

Takvim Gazetesi, "Satış rekoru" manşetiyle çıktı. Haberde, "'Ablayı sattı: Aydın Doğan Nazlı Ilıcak'ı sattı' ve 'Selo'ya çaktı: Ahmet Hakan, Selahattin Demirtaş'ı sattı''" ifadeleri kullanıldı. (25 Aralık 2015)
- Kekeç'ten Ahmet Hakan'a: Arsız tetikçi

Star Yazarı Ahmet Kekeç, "Tabii ki yürüyüşü yeter" başlıklı yazısında, "Hürriyetin (Cem Küçük’ün ifadesiyle “Yozgat kuzusu”na dönmüş) arsız tetikçisi, 'Demek ki tam teslim olmadı... Aynı anda iki tarafa da çakıyor' dedirtmek için herhalde, bu kez Rasim Özdenören’e sardırmış. Hürriyet’in arsız tetikçisi, Rasim Bey’in “Yürüyüşünüz yeter Sayın Cumhurbaşkanım” ifadesinde yalakalık vehmetmiş. Terbiyesizce ifadelerle durumu yadırgadığını anlatıyor. Neredeyse her yazısı, her çıkışı bir hesaba dayalı olan bir şahıs bu. Birini övüyorsa, kendisine öyle yap buyrulduğu yahut gizli ortağı bulunduğu kardeşler şirketinin bekasını düşündüğü için övüyordur. Rasim bey'i tanırız. Birileri hakkında bir şeyler söylüyorsa,  'Bunun bana getirisi nedir?' diye düşünmez. Sen kalk böyle nezih ve nezaketli bir insanı, terbiyesizce ifadelerle Erdoğan’a yalakalık yapmakla suçla. Sen önce Rasim Bey’in tırnağı ol. Ne güzel söylemiş usta.'Yürüyüşünüz yeter Sayın Cumhurbaşkanım.' (29 Aralık 2015)
3-) İŞTEN ÇIKARMALAR, İSTİFALAR, VERİLMEYEN HAKLAR ve KAPANAN BASIN ORGANLARI
- Zaman'da Dumanlı istifası

Zaman Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı istifa etti. Dumanlı, istifasına ilişkin yaptığı açıklamada, "Son dönemde basına ve şahsıma uygulanan hukuksuz baskılar nedeniyle Genel Yayın Yönetmenliği görevimi yapamadığımı görüyorum" dedi. (5 Ekim 2015)
- Gazeteci Adnan Keskin işten çıkarıldı

Taraf Gazetesi, deneyimli yargı muhabiri Adnan Keskin’i işten çıkardı. Yasal hakları için daha önce de hukuki işlem başlatan Adnan Keskin’e aylardır maaş verilmiyordu. (15 Ekim 2015)


- Koza İpek Medya Grubu’ndan 71 kişi işten çıkarıldı

Kayyum atanan İpek Medya Grubu bünyesindeki Bugün Gazetesi, Bugün TV, Millet Gazetesi ve Kanaltürk TV’den, bir günde 58’i İstanbul, 13’ü Ankara bürodan olmak üzere 71 gazetecinin işine son verildi. İş yerlerine girmek isteyen gazeteciler, görevlerine son verildiği gerekçesiyle binadan içeri alınmadı. (3 Kasım 2015)


- Hem işten atıldılar hem de işsizlik paraları verilmedi

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, Gülen Cemaati ile siyasi hesaplaşması çerçevesinde kayyum atanan İpek Koza Grubu’na bağlı Bugün ve Millet gazeteleri ile Bugün ve Kanal Türk televizyon kanallarından çıkartılan toplam 71 basın emekçisine, yasal hakları olan işsizlik parası da ödenmedi. İşten çıkartılanlara, işsizlik maaşı için gittikleri Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)’nda, İş Kanunu’nun 25’nci maddesindeki "Ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller ve benzeri" başlıklı düzenlemesi gerekçesiyle işten çıkarıldıkları ifade edildi. (12 Kasım 2015)


- Kanaltürk'te tüm programlara son verildi; 80 çalışan işsiz kaldı

Kayyum, Kanaltürk TV'deki bütün programların bitirilmesine karar verdi; Kanal’da çalışan 80 kişinin işine son verildi. (17 Kasım 2015)


- Doğan Grubu’nda işten çıkarmalar

Hürriyet Gazetesi Ankara Temsilci Yardımcısı ve Yazarı Şükrü Küçükşahin ile Hürriyet Web’in Ankara Temsilcisi Zeynep Gürcanlı işten çıkarıldı. İki gazetecinin işine son verilmesine ekonomik nedenler gerekçe gösterilirken, aynı günlerde Doğan Grubu Kurumsal İletişim ve Pazarlama Koordinatörlüğü’ne AKP’ye yakın yayınlarıyla bilinen Star Gazetesi Yazarı Özay Şendir’in eşi Berna Kürekçi Şendir getirildi. (2 Aralık 2015)


- Başaran'ın da işine son verildi

Radikal.com.tr'nin Genel Yayın Yönetmenliği'ni yürüten Ezgi Başaran, görevinden alındı. Başaran'dan boşalan koltuğa Radikal'in Kültür Sanat Şefi Cem Erciyes getirildi. Başaran da havuz medyasında sık sık hedef gösterilen isimler arasında yer alıyordu. (2 Aralık 2015)


- AMK'da ayrılık

Sözcü grubunun spor gazetesi Açık Mert Korkusuz'da (AMK) köşe yazarlığı yapan Mehmet Şehirli'nin, gazeteyle yolları ayrıldı. (2 Aralık 2015)
- Cumhuriyet'te işten çıkarmalar

Cumhuriyet Bilim ve Teknoloji Dergisi'nin kapatılmasının ardından 2'si Bilim ve Teknik Dergisi'nde görevli olmak üzere farklı departmanlardan 20'ye yakın kişi işten çıkarıldı. Gazeteyle yolları ayrılan çalışanlar arasında Cumhuriyet'in mali işlerinden sorumlu olan Bülent Yener'le birlikte bir bölümü istifa ederken, haber merkezi, danışma ve muhabirlerden oluşan çok sayıda kişinin ise görevine son verildi. (26 Aralık 2015)
-Cumhuriyet Gazetesi İzmir Bürosu kapatıldı

Tutuklama ve mali denetimlerle sıkıştırılan Cumhuriyet Gazetesi, 40 yıldır faaliyet gösteren İzmir Bürosu kapatma kararı aldı. Büroda çalışan 10 basın emekçisinin işine son verildi. (29 Aralık 2015)
-TRT’de programlarda çalışan 96 kişi işten çıkartıldı

TRT Türk ve TRT Avaz kanallarını birleştirme kararı alan TRT yönetimi, TRT Türk bünyesinde ve programlarında yıllardır çalışan 96 kişinin işine son verdi. (31 Aralık 2015)
4-) DİĞER GELİŞMELER VE ULUSLARARASI TESPİTLER
-IPI, gazeteci Hakan’a saldırıyı kınadı

Dünyanın en köklü ve yaygın basın meslek örgütlerinden olan Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), Hürriyet Yazarı Ahmet Hakan'a yönelik saldırıyı kınadı. (1 Ekim 2015)


- AA, Basın Enformasyon'a kazık atmış

Sayıştay raporuna göre AA’nın, haberlerini Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü'ne 2 bin 300 kat pahalıya sattığı ortaya çıktı. (7 Ekim 2015)


- Medyaya güven yüzde 38'e düştü

Dünyaca ünlü araştırma şirketi Pew'in Türkiye'de yaptığı ankette katılımcıların TSK’yı yüzde 52, polisi yüzde 46, hükümeti yüzde 45, dini liderleriyle yargı sistemini yüzde 41, medyayı ise yüzde 38 oranla güvenilir bulduğu ortaya çıktı. Medyaya güvenmeyenlerin oranı ise geçtiğimiz senelere göre artış göstererek yüzde 51’e yükseldi. (15 Ekim 2015)
- "Gazetecileri koruyun!"

Cumhurbaşkanı Erdoğan'a mektup yazan 120'yi aşkın ülkede 35 binden fazla yayıncıyı temsil eden WAN-IFRA ve Dünya Editörler Forumu ile Uluslararası Basın Enstitüsü ve Yazarlar Örgütü PEN, "Türkiye'de basın özgürlüğü alarm veriyor. Gazetecileri koruyun" dedi. (31 Ekim 2015)
- AB: Medya özgürlüğü müzakerelerin kalbinde

Avrupa Parlamentosu (AP) Başkan Yardımcısı Ulrike Lunacek, "Türkiye’de medya alanındaki ağır saldırıların, adil bir seçim ortamını engellediğini" söyledi. Lunacek, "AB İlerleme Raporu’nu seçimden önce açıklamalıydık. Türkiye’de polisin muhalif TV ve gazeteyi basıp ardından propaganda yayınına başlaması çok ağır biçimde eleştirilmeli. Lütfen eleştirel olmayı sürdürelim. Aksi takdirde güvenilirliğimizi kaybederiz" diye konuştu. Avrupa Komisyonu Genişlemeden Sorumlu Komiseri Johannes Hahn ise, ortada AB’nin artık medya özgürlüğüyle ilgilenmediği gibi bir algı varsa bunun yanlış olduğunu söyleyerek, "Medya özgürlüğünün müzakere edilecek bir durumu yok. Çünkü medya özgürlüğü müzakerelerin kalbinde duruyor" dedi. (5 Kasım 2015)
-AB’nin “2015 Türkiye İlerleme Raporu”nda basın özgürlüğü vurgusu

Avrupa Birliği’nin “2015 Türkiye İlerleme Raporu’nda, Türkiye’de basın özgürlüğüne yönelik baskıların arttığı vurgulanarak, “Türkiye son 2 yıldır yargı bağımsızlığı ve gazetecilere artan tehditle beraber ifade özgürlüğü konularında ciddi bir geri dönüş yaşamıştır. Raporda, ‘gazeteciler, yazarlar ve sosyal medya kullanıcılarıyla ilgili suç dosyası sayısının artması ve gazetecilere yönelik tehditlerle azalan medya bağımsızlığı endişelendirici bir durumdadır’ denilirken, tartışmalara rağmen geçirilen ‘İnternet Yasası’na ilişkin “İnternet sitelerine erişimin mahkeme kararı gerekmeksizin engellenebilmesi Avrupa standartlardan bir adım uzaklaşmaktır” yorumu yapıldı. (10 Kasım 2015)
-AP’den gazeteci tutuklamalarına tepki

AP Türkiye Raportörü Kati Piri, “Gazeteciler çeşitli şekillerde çok ağır baskıya maruz. AP’nin hazırlayacağı raporun çok önemli bir bölümü basın özgürlüğü konusuna ayrılıyor olacak” dedi. (11 Aralık 205)
- RSF'nin basın özgürlüğü ödülü Cumhuriyet'e

Sınır Tanımayan Gazeteciler Örgütü (RSF), 2015 Basın Özgürlüğü Ödülü'nü Fransa'da düzenlenen bir törenle Cumhuriyet Gazetesi'ne verdi. (19 Kasım 2015)
- AB Komisyonu: Endişelerimizi birçok kez paylaştık

Avrupa Birliği Komisyonu Dış İlişkiler Sözcüsü Maja Kocijancic basın brifinginde, Can Dündar ve Erdem Gül'ün tutuklanması ile ilgili, "Bu endişe verici gelişmeyi yakından izliyoruz. İfade özgürlüğü, AB için en temel ilkelerden biri. Bu endişelerimizi birçok kez Türk yetkililerle paylaştık" dedi. (27 Kasım 2015)
- AİHM: Youtube'a erişim engellemesi ifade özgürlüğü ihlali

Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM), Türkiye'den YouTube'a erişimin engellenmesinin "ifade özgürlüğü ihlali" olduğuna karar verdi. (2 Aralık 2015)
- AYM'den içtihat niteliğinde basın özgürlüğü kararı

Anayasa Mahkemesi (AYM), radyo-televizyonların devlet eliyle karartılmasının anayasa ve basın özgürlüğünün ihlali anlamına geldiğini tescil eden içtihat niteliğinde bir karar verdi. RTÜK tarafından yayını durdurulan özel bir radyo sahibinin bireysel başvurusunu değerlendiren AYM, anayasal koruma altındaki basın ve ifade özgürlüğünün medya yayınlarının iletilmesini de kapsadığını vurguladı. (4 Aralık 2015)


- CPJ: Türkiye, 2015 yılında en çok gazeteci hapsedilen 5’nci ülke

ABD merkezli Gazetecilere Koruma Komitesi’nin (CPJ) 2015 raporunda, Türkiye’de medyanın durumunun daha da kötüye gittiği, hapishanedeki gazetecilerin sayısının ikiye katlanarak 14’e çıktığı; Türkiye’nin küresel olarak en çok gazeteciyi hapseden beşinci ülke olduğu kaydedildi. (15 Aralık 2015)


- AYM’den internet haberleri için tarihi karar

Anayasa Mahkemesi (AYM), borsagundem.com’da yayınlanan “Çemaş-Çevik ilişkisi” başlıklı habere ilişkin ‘içerik engellenmesi’ istemiyle açılan davada verdiği kararda, "haber niteliği taşıyan içeriğin engellenmesinin ifade özgürlüğü ihlali olduğunun" altını çizerek, internet haberciliğinin, basının temel işlevi olan ‘gözetleyici' görevini yerine getirdiği sürece “basın özgürlüğü kapsamında kabul edilebileceği" vurgusu yaptı. (8 Aralık 2015)


- AYM: TİB durdurabilir

Anayasa Mahkemesi (AYM), kullanıcılarının internette yaptığı hareketlerin 1-2 yıl arasında saklanmasını öngören madde ile erişime kapatılan içeriğe, alternatif yollardan ulaşılmaması için içerik sağlayıcıların önlem almasını gerektiren maddeyi iptal etti. AYM, kanundaki Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı’na (TİB), internet ortamında yapılan yayın içeriğini durdurma yetkisi veren hükümlerin iptali istemini ise reddetti. (10 Aralık 2015)
- SEENPM'den Erdoğan ve Davutoğlu'na mektup

Güneydoğu Avrupa Medya Profesyonelleşme Ağı (SEENPM) üyelerinden oluşan 16 gazetecilik örgütü Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu'na hitaben yazdıkları mektupta hükümetin basın özgürlüğüne saygı duymaya çağırdı. (17 Aralık 2015)
- Af Örgütü: Dündar ve Gül serbest bırakılsın

Uluslararası Af Örgütü, Türk hükümetine Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Can Dündar ve Ankara Temsilcisi Erdem Gül’ün serbest bırakılması için çağrı yaptı; Dündar ve Gül’ün yargılanmasının ifade özgürlüğüne saldırı olduğu kaydedildi. (17 Aralık 2015)


-IPA’dan kitap toplatmaya tepki

Uluslararası Yayıncılar Birliği (IPA), Türkiye’de terör örgütüne yönelik operasyonlar sırasında, Hasan Cemal, Tuğçe Tatari ve Müslüm Yücel’in kitaplar ve diğer bazı kitapların suç delili olarak kayda geçirilmeleri ve toplatılmalarına karar verilmesine karşı bir basın açıklaması yayınladı. IPA açıklamasında kararı, “Türkiye’deki apaçık politik sansürlemelerin son örneği” olarak değerlendirdi. (21 Aralık 2015)

Yüklə 0,53 Mb.

Dostları ilə paylaş:
1   2   3   4   5   6   7




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©muhaz.org 2020
rəhbərliyinə müraciət

    Ana səhifə