Jurnal de vacanta

#71976

Jurnal de vacanta

Realizat de Dumitru Raluca Ionela

Iarna a venit,iar eu am intampinat-o bucuroasa.In aceasta vacanta ,zapada a c-am intarziat ,dar eu am asteptat-o deznadajduita crezand ca nu mai vine. Intr-o zi a nins foarte putin ,iar eu mi-am facut sperante care au fost spulberate imediat ce ninsoare s-a oprit. Intr-o zi a lui decembrie inainte de sase eu deja ma apucasem de lustruirea getutelor mele si ale fratelui meu cel mic Ionut.

Pe sase decembrie a venit Mos Niculae si mi-a adus multe dulciuri si jucarii,dar insa nu am uitat sa-i dau scrisoarea si sa imi asez ghetele sub brad.In scrisoare i-am spus ca as vrea ca Mos Craciun sa-mi aduca o perche de ghete,un plover si un urs mare de plus.Dar exact in timp ce-i scriam Mosului pe atunci a inceput sa ninga cu fulgi mari si multi.A doua zi cand m-am trezit si m-am uitat pe geam peisajul era mirobolant,peste tot era numai zapada,totul era alb iar eu doar stateam si ma uitam la copii care se dadeau cu saniile pe derdelusul acoperit cu zapada si priveam cum ninge, din casa de la caldura.Din data de sase decembrie pana cand s-a luat vacanta eu am incercat sa fiu foarte cuminte si sa i-au note bune pentru ca Mos Craciun sa imi aduca ce-mi doresc.

Deja imi imaginam cum va fi atmosfera de Craciun si cum Mos Craciun va aduce tuturor copiilor cadouri si cum toti vom ciocni paharele cu sampanie de revelion.Imi mai imaginam cum toti copii se strangeau la partii si se dadeau cu saniile si cum mesele erau pline de bunatatii, iar mirosul bradului si al cozonacului prospat se simtea de la departare.

De cand incepu-se vacant nu am prea stat mult pe ganduri si eram deja hotarata sa termin cu toate problemele si toate temele pana de Craciun.Dar intr-o zi mama s-a asezat langa mine si mi-a zis ca, Craciunul nu este doar o sarbatoare in care se gateste si in care Mosul ne aduce cadouri ci in acea zi de Craciun s-a nascut Mantuitorul nostru si trebuie sa respectam asta prin a merge la biserica si a ne ruga la El.

Intr-o seara al lui decembrie inca mai lucram la teme.Mama nu era foarte increzatoare ca voi termina la timp.Din ziua de Craciun speram ca pana in cea de Revelion sa nu mai am de facut nimic in afara de a avea grija de fratele meu Ionut,dar nu stand in casa ci dandune pe derdelus si mergand pe gheata.Pe o zi pe alta eram in pregatiri pentru Craciun,dar nu am renuntat la joaca si am mers din nou pe derdelus si am mers si pe gheata.In ziua urmatoare mama a inceput sa faca carnati, caltabos,sarmale si tot felul de mancaruri traditionale,iar eu, tati,si fratii mei ne-am apucat sa impodobim bradul cel proaspat adus din padure ,sa-i punem instalatii,beteala,globuri in toate culorile si tot felul de lucruri decorative bradului si instalatii stralucitoare si colorate pe casa. Intr-o zi aleasa de mine,le-am facut o vizita matusei Mioara si unchiului Rotaru pe la ora sapte seara si am plecat la noua jumatate seara, dar nu mersesem cu masina ci pe jos pentru ca soseaua era prea alunecoasa. De la inceputul vacantei eu speram Mosul va veni la mine si la fratii mei cu daruri frumoase.Apoi restul zilelor m-am distrat alaturi de fratii mei si de fini mici, iar pe 19 si 20 decembrie am mers la bunicii de la Frunzanesti ca sa le facem o surpriza inainte de Craciun,si am stat pana seara.Pe 21 inainte de culcare, i-am citit fratelui meu cel mic “Poveste despre Mos Craciun”,iar apoi am avut un vis ciudat si se facea ca eram un spiridus al lui Mos Craciun si il ajutam sa imparta cadouri.Pe 22 am mers pe gheata si un prieten m-a darmat si mi-a aruncat zapada peste mine iar eu apoi suparata l-am luat pe neasteptate si l-am umplut de zapada.Pe 23 am mers impreuna cu Nicoleta,Tania si Gabi cu colindul “Buna dimineata” si am strans doua sacose cu bunatati si chiar am avut un incident cand eu m-am intepenit intr-un sant.

Pe 24 insa hotarasem cu fratele meu sa mergem cu la Bucuresti si sa primim ne cumparam haine si multe daruri pentru mami si tati.In ziua urmatoare eu ma apucasem de pregatirea prajiturelelor pentru Mosul,pentru ca atunci cand va veni Mosul sa fie pregatite si sa le poata manca.

Si insfarsit a venit ziua de 25 cand a venit Mos Craciun ,pe care il asteptam de mult timp, si mi-a adus o pereche de ghete, un plover si doi ursuleti.Si atmosfera era asa cum mi-am dorit,cu multe bunatati pe masa cu familia aproape si mirosul bradului proaspat.Pe 26 decembrie am mers la Bucuresti si i-am facut o vizita matusei Dida si am mers la McDonald si apoi matusa m-a dus in parc,iar dupa ce m-am jucat mai mult am plecat acasa pentru ca se facuse frig .Pe 27 nu am mai stat mult si ne-am intors acasa,iar apoi am plecat la joaca .Pe 28 mama s-a apucat de gatit bucate pentru Revelion ,iar eu si fratele meu cel mare am hotarat sa mergem la patinuar,iar ziua a fost excelenta.Am mers la McDonald si apoi am mers pe patinuar.Nici nu-mi mai amintesc cate cazaturi a luat fratele meu,dar oricum ziua a fost perfecta.Pe 29 matusa Elena si verisoara Ilinca ne-au facut o surptiza si au ramas la noi pentru o noapte si ne-am distrat foarte mult.Pe 31 deja eram cu un pas in anul doua mii zece,recunosc nu-mi terminasem temele dar am mai facut putin din ele.Mai tarziu Pe 31 in timp de zi nu a fost o zi speciala pentru ca au plecat verisoara si matusa,dar ele mi-au zis ca vom merge , dar a venit fina la mine si am vorbit si i-am spus ca isi va petrece alaturi de noi Revelionul,iar ea a fost entuziasmata.A fost mai multa munca ,dar pe seara au venit finii,matusa si unchiul la noi si am petrecut .Deja la trei noaptea finii si matusa cu unchiul au plecat, dar noi am mai petrecut noaptea dintre ani.

Pe 1 ianuarie doua mii zece s-au intors finii si noi copii i-am sorcovit pe parintii nostri.Eu inca nu-mi terminasem temele, dar cu ajutorul fratelui meu cel mare am terminat pana in ziua de trei ianuarie.Mama mi-a facut un cadou pentru ca am terminat temele,iar cadoul era inca o zi la patinuar,dar de data aceasta a mers cu noi si tati , iar pe patru ianuarie am inceput scoala revazandu-mi colegii , prietenii,profesorii .Era prima zi de scoala dupa atat timp.Insa pe cinci ianuarie a fost cu totul diferit dupa ce a trecut prima zi ,totul parea obisnut,exact asa cum era cand am plecat, dar numai ca era zapada.Pe 7 insa a fost ziua mea de nume si le-am impartit prietenilor si profesorilor,bomboane.

Asa mi-am petrecut eu vacanta,alaturi de cei dragi si cu multa bucurie la revederea colegilor,prietenilor si profesorilor.