Sariyer belediye mecliSİ



Yüklə 127,15 Kb.
tarix15.09.2018
ölçüsü127,15 Kb.
#82139
növüYazı

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ

­-1-


Sarıyer Belediye Meclisinin 6.Dönem 2.Toplantı Yılı 01.03.2010 Mart Ayı Toplantılarının 1.Birleşimine Ait Tutanak

Mec.Başk.Şükrü GENÇ: 2.Toplantı Yılı 1.Birleşimi 01 Mart 2010 Pazartesi meclisini açıyorum. Yoklama isim okunarak yapıldı. Gerekli çoğunluk olduğu görüldü ve meclis gündemine geçiyorum. Meclisin 2. gündem maddesine geçiyoruz arkadaşlar. Buyurun.
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Sözlü ve yazılı önergeler
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Sayın Başkan, sayın meclis üyeleri gündemimiz sizlere dağıtıldığı üzere 6 maddeden oluşmaktadır. 1 Açılış ve yoklama, 2 Sarıyer İstinye Mahallesi 389 ada, 6 parsel 1/1000 ölçekli K.A.U.İ.Planı tadilatı hakkındaki imar komisyonu raporu, 3 Sarıyer İlçesi Darüşşafaka mahallesi 61 pafta 47 ve 67 parsellerde plan tadilatı hakkında imar komisyonu raporu, 4 İngiltere’ni Enfielt şehrine düzenlenen yurt gezisi hakkındaki Başkanlık teklifi, 5 Sarıyer meydanı ile Fatih Sultan Mehmet mahallesinde bulunan Kenan EVREN caddesi ki bu sehven yanlışlıkla yazılmıştır. Evren Paşa Caddesi olarak gündem maddesinde düzeltilmesini öneriyorum. İsimlerinin düzeltilmesi hakkında Başkanlık teklifi, 6 Yurt içi bankalardan kredi kullanılması için Başkana yetki verilmesi hakkındaki Başkanlık teklifi bu gündem maddelerine ek olarak 7. madde İstanbul İli Sarıyer İlçesi Ferahevler Mahallesi F22D11B3D pafta 1376 ada 5 parseldeki Trafo alanının tadilatı hakkında gündem maddesi önergeye eklenmesi 8. madde olarak İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünden gelen Başkanlık Teklifi 1 adet laborant alınmasıyla ilgili gündem maddesi 9. madde olarak İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünden gelen Kadro İptali ve İhdası ile ilgili gündem maddesinin 10 Madde olarak Sarıyer Kent Konseyinin yasa gereği aldığı kararı mecliste görüşülmek üzere sunduğu kararı ve kararın özeti konu olarak da Çevre Orman Bakanlığı nezdinde Sarıyer Kalkınma Eylem Planı Çevre Hayvan Sağlığı komisyonlarının yapmış olduğu ortak toplantıda alınan kararı değerlendirilmesi 11. madde olarak yine Kent Konseyinin yürütme kurulu ve Sarıyer Kalkınma Hayvan ve İnsan Sağlığı Komisyonlarının almış olduğu kararın değerlendirilmesi 12. madde olarak da yine Sarıyer Kent Konseyinin yürütme kurulu ve Sarıyer Kalkınma Eylem Planı Çevre ve Sağlık Komisyonlarının Sarıyer Belediye Meclisine sunulmak üzere almış oldukları kararın değerlendirilmesi olarak 12 maddeden oluşmasını öneriyorum. Bu önerdiğim maddelerinde gündeme eklenmesini öneriyorum. Teşekkür ediyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, gündem listelerde 6 maddeden ibaret idi. 7.8.9.10.11 ve 12.maddelerin eklenmesi şeklinde teklif geldi. Bunların içeriği de açıklandı. Her gündem maddesi tekrar sırası geldiğinde detay açıklaması yapılacaktır. Erdal Beyin önerisini oylarınıza sunuyorum. Gündem maddelerine 7.8.9.10.11.ve 12 maddelerin ilavelerini kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile gündeme ilave edilmiştir.
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Bir de bu oturumumuza katılamayan meclis üyelerimizin izinli sayılmasını öneriyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, bu oturuma katılamayan meclis üyesi arkadaşların izinli sayılmaları konusundaki teklifi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler oturuma katılamayan arkadaşlar izinli sayılmışlardır.
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Bir önergem daha var. Sizlere dağıtılan bütün guruplara dağıtılan gündem maddelerindeki 2.3.4.5.6. maddelerin komisyon raporları ve ekleri guruplara dağıtılmıştır. Bunların okunmuş sayılmasını öneriyorum.

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ



­-2-
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, 2.3.4.5.6 nolu gündem maddelerinin ekleri olduğu için okunmuş olarak sayılması teklif edildi. Kabul edenler, etmeyenler gündem maddeleri detayları okundu varsayıldı. Evet, gündemin 2. maddesine geçiyorum. Yazılı, sözlü buyurun,
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Sayın Başkan, meclisimizin değerli üyeleri, değerli Sarıyer’liler, değerli basın mensupları sizleri de selamlıyorum. Sayın Başkan Sarıyer İlçemiz malum köyleri olan ender ilçelerden bir tanesidir. Şu anda 7 8 tane köyü var Sarıyer İlçemizde. Biz bu köylerimiz için bir talep iletildik. Bu talebin size önerge olarak vermek istiyoruz ciddiye alasınız diye onun için önerge halinde sunmak istiyorum. Köylülerimizin böyle bir talebi var diyor ki; biz burada sebze ve meyve üretimi yapıyoruz. Bir takım ürünleri kendi bölgemizde üretiyoruz. Zekeriyaköy, Uskumruköy ve Kilyos üçgeninde bir köylü pazarı kurulması bu zaman içerisinde işlemleri tamamlayınca da bunu organik adı altında organik ürünler pazarı haline döndürülerek köylülerimize hizmet etmesi anlamında bir Pazar yeri kurulması köylülerimizi de bizi de oraya İnşallah bir gün davet ederek bu pazarın açılmasını öneriyorum Sayın Başkanım. İkinci önerim önerge olarak vermiyorum öneriyorum sonra önergeye çevireceğim onu eğer Başkanımız yeterli duyarlılığı göstermezse önerge olarak vereceğim. Önce öneriyorum. Sayın Başkan tekrar bir önerim daha olacak size. Balta limanında bir taş ocağı çöküntü oldu. Burada 6 evimiz hasar gördü. Bunların 3 tanesi yıkıldı zaten mühürlenerek yıkılmasa kararı verildi. Diğer 3 tanesi de onarım kararı verilerek kullanılır hale getirilecektir. Bu 3 evin yıkılan 3 evin maliklerine biz eskiden beri sel, afat gibi şeylere hasarlara uğrayan vatandaşlara belli bir süre kira yardımı yapardık. Sizde bu şekilde düşünüyor musunuz? Bu vatandaşlarımıza kira yardımı yapacak mısınız? Bunu da sizden duymak istiyoruz. Çünkü orada bir mağduriyet var. Bize iletildi onun için bunu da sizden önemle arz ediyorum. Onun dışında vatandaşlarımızın mağduriyetlerinin giderilerek işte kendi yaralarının sarılması amacıyla böyle bir yardımın yaparsanız memnun olacağız. Diğer gündem maddelerine için sırası geldiği zaman görüşlerimizi açıklayacağız, teşekkür ederim.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Ben hemen çok kısa bir bilgi vereyim bu konuda, köylerin talebiyle ilgili şu anda biliyorsunuz Zekeriyaköy meydanda böyle bir Pazar var biliyorsunuz. Organik tarıma yönelik bir pazarın oluşturulması tabi öyle bir özellikle Belediyenin öncülcüğünde bir deneme üretimi yapıldı. Bu konu tekrar bir değerlendirilecek, tabi burada organik tarım ürünü şimdi çok apayrı bir Pazar oldu Türkiye’de. Şimdi fakat çok ciddi suiistimaller var. Bu suiistimallerin önüne geçilmesi için gerçekten bunun menşeyilerine bakmak lazım. Gerçekten organik mi değil mi? Şu anda satılan ürünlerin pazarda genel anlamda satılan ürünlerin Çin malı, Avrupa malı gibi tartışmalar oluyor. Belki bilemiyorum ama şey bir deyim olacak ama literatürde de yerleşti çakma organik malı yerine gerçek organik malı satımı konusunda gerekli yardımı yapılabilir. Biliyorsunuz belki bilginizdedir tam Migros’un karşısında Zekeriyaköy’de bir manav açılmıştı. Bu manav kaldırılıyor şimdi, bu konuda gerekli yaptırım uygulandı. Çünkü o manavın oraya kurulmasında Biz Belediye olarak herhangi bir şeyimiz olması. Çeşitli kereler ceza kesmemize rağmen şey yapılmadı en sonunda kaldırıyoruz o manavı. Balta limanındaki taş ocağı çökmesiyle konusuyla ilgili de zaten uzun süre
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Sayın Başkan,
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Buyurun
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Benim önerim önce bir köylü pazarı kurulması koşullar tamamlandıktan sonra (anlaşılmadı) Sarıyer ilçesi köyleri olan
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Bir köylü pazarı var orada biliyorsunuz dimi Zekeriyaköy

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ

­-3-
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Yeterli değil yeri sapa yer mesela Demirciköy, Kilyos, Uskumruköy ve Zekeriyaköy üçgeninde yakınlık olursa güzergâh olursa daha doğrusu oradaki insanlar önergesini kendileri getirip verecekler kendi ürettikleri ürünlerle onun için ben böyle bir teklifim var. Bu da size nasip etti inşallah
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Tamam
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Çok iyi olur. Yani orayı zaman içerisinde koşulları yerine getirdikleri takdirde de organik Pazar haline dönüştürürüz.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Tamam anlaşılmıştır peki teşekkür ederim öneriniz için. Baltalimanındaki taş ocağının çökmesi sonrasındaki gelişmelerle ilgili detaylı bilgi verir misiniz lütfen
Mec. Üyesi Hüseyin COŞKUN: Sayın Başkanım, değerli meclis üyesi arkadaşlarım, olayın meydana geldiği ilk günden sonra orada hasar gören vatandaşlarımız Sosyal Tesislere alınmıştır. Kendilerinin yeme, içme ve servis ihtiyaçları karşılanmıştır. Çocukların okula gidiş gelişleri Belediyemiz tarafından organize edilen servisler tarafından yapılmıştır. Son gelinen aşamada da kendilerinin uygun ayni bölgede olmaları kaydıyla uygun bir ev bulmaları bulduktan sonra gerekli Belediyemiz uygun yardımı yaptı. Kira konusunda da yardımcı olacağımızı belirttik, gıda konusunda da yardımcı olacağımızı belirttik, buna ileveten de evler tutulduktan sonra da ev eşyası konusunda da gerekli yardımı yapacağımızı belirttik. Şu anda o arkadaşlarımızla ilgili bir ciddi bir problem yok. Tabi ki herkes ister kendi evinde otursun yaşadığı doğduğu yaşadığı evde ikamet etsin bununla ilgili gerekli çalışmalar yapıldı evlerin bulunma konusunda belli bir aşamaya geldik. Taşınma aşamasında, yerleşme aşamasında her türlü yardımı ve eşya konusunda desteğimizi sunacağımızı belirttik zaten yapıyoruz.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Bu arada ben ilave bu konuya ilave olarak bir şey belirtmek istiyorum. Burada Bakanlık tarafından mühürlenmiş evler var. Yani oturulamaz, tehlike arz eder yeni bir göçme ve benzeri bu karşılıklı incelemeler sonunda oluştu. Şimdi bununla ilgilide Büyükşehir Belediyesi olsun Bakanlar olsun yazılar yazdı, Sosyal Konut evi konusunda çünkü yarın tekrar böyle bir hadisenin olması durumunda sonucun ne olacağını bilmiyoruz. Ancak her türlü engellemeye rağmen vatandaşların gidecek

Oturacak yeri olmadığı için kendi değerlendirmesiyle mühür sökümüne iptaline gidip oturmakta olan arkadaşlar var. Bu konu çeşitli kereler yine Zabıta kanalıyla uyarı yapılmıştır. Gelişme bu düzeydedir. Bilgi edinilmesi. Buyurun


Mec. Üyesi Hüseyin COŞKUN: Başkanım özür dilerim, başka bir olay daha var bu konuyla ilgili çokça duymuşsunuzdur işte Doğal Afet ilan edilsin bunlar Doğal Afetten yararlansın tek tek evlerin Doğal afet ilan edilmesi mümkün değil yasal olarak bölgeyi Doğal afet alanı içerisine sokma gibi bir yasal düzenleme var. Buda çok ciddi bir sıkıntı yaşatır. Ek bir bilgi olarak bunu belirtmek istiyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, başka buyurun
Mec.Üyesi Serap BOZ: Sayın Başkanım, değerli meclis üyeleri arkadaşlarım, Benin 2,3 sözlü önergem olacak Başkanım Birincisi İç Temizlik ihalesini kime ya da kimlere verildi? İhale bedeli kaç liradır bu sözlü önergemin Başkanlığa havalesini rica ediyorum
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet İç Temizlik ihalesiyle ilgili verilen sözlü önergenin Başkanlık havalesini Başkanlık Makamına havalesini kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile havale edilmiştir.

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ



­-4-
Mec.Üyesi Serap BOZ: Teşekkür ederim İkinci önergem Son zamanlarda bütün dünyayı saran depremle alakalı bir kabus. Hepimizin kâbusu ama bu kâbus olmaktan bence çıkmalı artık. Çünkü depremdeki kayıplar genelde insanların kendi hatalarından kaynaklanmaktadır. Biz bunları aşmalıyız. Bunun için biz Sarıyer Belediyesi olarak Sarıyer İlçemizde bu tür çalışmaları başlattık mı ne zaman başlattık ne düzeydedir alt yapı denetimleri hangi aşamadadır. Sarıyer İlçesinde binalar ve yapılar yüzde kaçı denetlenmiştir? Halkın bilinçlendirilme çalışmaları hangi aşamadadır. Biliyorsunuz Şili’de en son yaşanan bu depremde 8,8 büyüklüğünde olan bir depremdi bu ve çok sevindirici çok üzücü böyle bir deprem yaşanması üzücü ama 700–800 kişi sadece hayatını kaybetti, bunun sebebi de Şili’nin buna hazırlıklı olmasıydı, yıllardır bu depremi bekliyorlardı ve her açıdan hazırlıklıydılar. Dünyadan gelen tüm yardımları da ret ettiler. Çünkü her şeyleri organize olmuş durumda. Umarım ve diliyorum ki biz böyle bir felaketi yaşamayalım. Ama böyle bir beklenti içerisindeyiz. Ülkemiz bir deprem kuşağında, bunun için gerekli tüm çalışmaların yapılması üzerine önergenin Başkanlığa havalesini rica ederim.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Peki, bu deprem uyarısıyla ilgili verilen sözlü önergenin Başkanlık Makamına havalesini istenmiştir. Kabul edenler, etmeyenler Başkanlık Makamına havalesi oy birliği ile kabul edilmiştir.
Mec.Üyesi Serap BOZ: Bir önergem daha var Sayın Başkanım, buda komisyonlarımızın Belediyemiz nezdinde kurulan komisyonlarımızın meclisimizde yeterince çalışmaması yani neden çalıştırılmıyor? Hiç mi ihtiyacımız yok, Sarıyer’in hiç mi bir projeye ihtiyacı yok. Neden çalıştırılmamaktadır. Sizin de başta siz olmak üzere sizinle birlikte bu komisyonların mutlaka çalıştırılmasını artı en çok önemsediğim, bütün komisyonlar bence çok önemli ama en çok önemsediğim toplumun en kıymetli yapısını oluşturan ailenin temelini oluşturan kadının, kadın ve eğitim komisyonunun da özellikle çalıştırılmasının, bu konuyla alakalı gerekli araştırmaların yapılması için de yani kadınlar ne yapıyor? Dertleri nedir? Sorunları nedir? Bunlarla ilgili çalışmaların acilen yapılması için komisyonların çalıştırılmasını özellikle de kadın ve kültür komisyonunun çalıştırılması için gerekenin yapılması üzere önergemin Başkanlığa havalesini rica ediyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Tamam yani zaten onu önerge değil bir temenni olarak belirtiyorsunuz
Mec.Üyesi Serap BOZ: Ama önerge olarak veriyorum Başkanım
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Komisyonların çalışması tüm meclis üyelerinin getireceği önerilerin değerlendirilmesiyle ve havalesiyle söz konusu olabilir. Yani bende aynı temenni içerisindeyim.
Mec.Üyesi Serap BOZ: Bu kadınlar üzerine projeler üretelim yani sadece bu komisyon için demiyorum ama genel olarak özellikle lütfen
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Şimdi Belediye Başkanlığı düzeyinde şu anda çeşitli kadın projeleri var şu anda çalışılıyor. Gençlik olsun, kadın üzerine olsun fakat bunların meclisin çalıştırılmasını meclis komisyonlarının çalıştırılması anlamında daha da yaygınlaştırılması bende katılıyorum. Peki, teşekkür ederim.
Mec.Üyesi Serap BOZ: Detaylara girelim o zaman Sayın Başkanım. Teşekkürler
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Başka var mı buyurun
Mec.Üyesi Fuat BAY: Sayın Başkan, değerli meclis üyeleri, geçen 2010 yılında ilk toplantıda size de arz ettiğim gibi önergelerime cevap alamadığımla ilgili ve bana resmi olarak önergenize cevap verildi

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ



­-5-

Diye bir yazı gelmişti. Ve elimde şu anda 2009 yılına ait 3 tane bu güne ait cevaplanmış önerge geldi. Bu konuda lütfen daha ciddi olmanızı rica ediyorum. Tutup bana bu önergelerinizin tamamının cevaplandırıldığı ile ilgili bir yazı yazıyorsunuz ve peşinden bu gün 2009 yılıyla ilgili önergeler geliyor. Elime ulaşan önergenin birinde hatırlarsanız 04.05.2009 tarihinde 48 sayılı önergeniz. Sarıyer Çayırbaşı Baş şoförlük park alanında bulunan Mitsubishi marka araçla ilgili bilgi istenmektedir. Bu önergemde ben zaten bir fotoğraf vermiştim. Bu fotoğrafta 3 tane kare bulunuyordu. Karede hatırlatmak amacıyla CHP logosu özellikle sizin resminizin olduğu ve park alanında fotoğrafları da vardı. Ve bu önergeye şöyle cevap vermişsiniz. Çayırbaşı park alanının Belediyemiz küçük araç park alanından resmi olmayan yabancı plakalı araçların park etmesi veya herhangi bir ücret alması söz konusu değildir. Bilginize arz ederim. Şükrü GENÇ. Belediye Başkanı. Şimdi herhalde fotoğrafı kaybettiniz ya da o matbu bir evraktı bana ulaştı. Bu konu ile ilgili şahsımı ve meclis üyelerini bilgilendirmenizi istiyorum.


Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet hala
Mec.Üyesi Fuat BAY: Fotoğrafla belgelenmiş bu konunun
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Hala 2009 yılının Mayısındasınız. Bir yıl geçti. Gel bu günü konuşalım.
Mec.Üyesi Fuat BAY: Başkanın ben size şunu arz ediyorum bakın lütfen sonuçta ben meclis üyesi olarak
Mec.Üyesi Mehmet ÇAKIR: 2004-2009 kadar konuşuyorsunuz Başkanım bütün meclis
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Lütfen müdahale etmeyelim. Söz alıp konuşun.
Mec.Üyesi Fuat BAY: Ben size bir önerge vermişim, Mayıs ayında siz bana 10 ay sonra cevabını veriyorsunuz ve diyorsunuz ki 2009 da dönün 2010 gelin böyle mi cevap gelmesi gerekir sayın Başkanım yani bu konuyla ilgili
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Bu konudaki önergeniz nedir?
Mec.Üyesi Fuat BAY: Bu konudaki önergem az önce meclis üyesinin dediği gibi ciddiye almanızı öneriyorum önergelerimizi ve yine 10 Eylüldeki iki tane önergem var hala cevap alamadım. Size çok basit soru bir sordum önergemde ayrıntıları madde madde rica ediyorum. Siz dediniz belediyeyi ilk devr aldığımızda şu kadar borç bu kadar alacak dediniz. Ve ben size dedim ki 1 Eylül 2009, hani 2009 geri dönüyoruz ya 1 Eylül 2009 ve 10 Eylül 2009 dönemiyle ilgili borç alacak durumu nedir? Hangi kamu kurumuna ne kadar borcu vardır bunu sordum
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Bu konu defalarca mecliste tartışıldı. Bu konuda arkadaşlar bakın işi sulandırmayalım lütfen şimdi bakın burada faaliyet raporları sırasında bir bütçe tartışıldı burada ve bütçede çok net bir şekilde belediyenin ne borcu olduğu ne kadar alacağı olduğu belirtildi bunu eğer siz mecliste yoksanız ve dinlemediyseniz bunun kabahatlisi meclis
Mec.Üyesi Fuat BAY: Bakın meclis tutanaklarında vardır.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet
Mec.Üyesi Fuat BAY: Fuat BAY Kasım ayı dışında bütün meclis toplantılarına katılmıştım. Hafızamda o kadar şey zayıf değil, sizde hatırlarsınız.

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ

­-6-
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Peki, raporlarda olmaz mı sizce
Mec.Üyesi Fuat BAY: Efendim siz stratejik raporlarda burada bulunmadığınız gibi ben bulundum ben öyle bir şey görmedim. Siz yoktunuz. Stratejik raporun
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: O zaman bakın tekrar
Mec.Üyesi Fuat BAY: Görüşüldüğünde
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Arkadaşlar
Mec.Üyesi Fuat BAY: Siz yoktunuz ama ben vardım.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Bence ne yapın biliyor musunuz?
Mec.Üyesi Fuat BAY: Buyurun
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Şimdi zamanı hızlı gündem maddelerine geçmek anlamında hızlı. Bence o dönemin bütçesini bir inceleyin. Bir eksiklik bulunduğu takdirde o gördüğünüz eksikliği
Mec.Üyesi Fuat BAY: Bakın Başkanım ben iki tane özel önerge vermişim, önergeme cevap istiyorum siz bana bütçeyi inceleyin diyorsunuz.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Ama bende
Mec.Üyesi Fuat BAY: Böyle bir cevap yok öyle bir cevap yok
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Bütçe
Mec.Üyesi Fuat BAY: Bir önceki oturumda Başkan Vekilinize bu konuyu arz ettim. Dedim ki 1 ay öncesinde bana bu konuyla ilgili bilgi vermezseniz ben dedim yasal hakkımı kullanacağım ve gerekirse görevi ihmalden gerekli mercilere başvuracağım dedim. Tekrar size iyi niyetle hatırlatıyorum. Teşekkür ederim.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Peki, başka söz almak isteyen var mı? Buyurun
Mec.Üyesi Fuat BAY: Sayın Başkanım, değerli meclis üyeleri, gurubum adına benimde bir yazılı önergem olacak. Avrupa Birliğinin geçen dönem görev yapan Sarıyer Belediye Başkanlığına Kültür Eğitim ve Spor amaçlı kullanılmak üzere vereceği yardımı alabilmek gerekli prosedürün 21.04.2009 tarihine kadar tamamlanamadığı için Sarıyer Belediyesinin bu yardımdan faydalanamadığına dair bilgiler tarafımıza ulaşmıştır. Bu konu ile ilgili gelişmelerin hangi aşamada olduğuna dair bu önergemizin Başkanlık makamına havalesini arz ederiz. Osman GÜLOĞLU, Oğuzkan YÜKSEL, Erol AKKUŞ.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Tamam, verilen önergenin Başkanlık makamına havalesi istenmiştir. Kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile kabul edilmiştir. Teşekkür ederim arkadaşlar, başka önergesi olan var mı? Başka önergesi olan yok. Gündem maddelerine devam ediyorum arkadaşlar. Gündemin 2. maddesi Sarıyer İstinye Mahallesi 389 ada, 6 parsel 1/1000 ölçekli K.A.U.İ.Planı tadilatı hakkındaki imar komisyonu raporu buyurun,
SARIYER BELEDİYE MECLİSİ

­-7-
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Başkanım bu gündem maddemizin 2’nolu gündem maddemizin gündemde kalmak üzere Cuma günkü oturumda görüşülmesini talep ediyorum.


Mec.Başk.Şükrü GENÇ: 2 . Maddenin
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Evet,2. maddenin gündemde kalmak üzere Cuma günkü oturumda görüşülmesini talep ediyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, gündemin 2. maddesinin bir sonraki Cuma değil de bir sonraki meclis oturumunda görüşülmek üzere gündemde kalarak bir sonraki oturuma ertelenmesi talebi geldi. Kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile kabul edilmiştir. Gündemin 3. maddesine geçiyorum. Sarıyer İlçesi Darüşşafaka Mahallesi 61 pafta 47 ve 67 parsellerde plan tadilatı hakkında imar komisyonu raporu, buyurun.
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Gündemimizin 3.maddesinin de bir sonraki oturumda görüşülmek üzere gündemde kalmak kaydıyla bir sonraki oturumda görüşülmesini talep ediyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, gündemin 3. maddesinin bir sonraki sonra ki oturumunda görüşülmek üzere ertelenmesi istenmektedir. Kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile kabul edilmiştir. Gündemin 4. maddesine İngiltere’ni Enfield şehrine düzenlenen yurt gezisi hakkındaki Başkanlık teklifi, buyurun
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: İsterseniz buradan da Başkanım bir açıklama yapayım. İngiltere’ni Enfield kentiyle bildiğiniz üzere kardeş şehiriz. Bunların bir etkinliği ile ilgili Sarıyer Belediyesinden bir daveti olmuştur Başkan ve 2 meclis üyesi olmak üzere, burada Belediyenin bütçesinden çıkacak bir şey yoktur. Masrafları Enfield kenti karşılamaktadır. Böyle bir masraf olmayacaktır. Dolayısıyla gündemimizin 4. maddesi olan İngiltere’ni Enfield şehrine düzenlenen yurt gezisi hakkındaki Başkanlık teklifinin teklif karar olarak oylanmasını talep ediyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Buyurun,
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Sayın Başkan, değerli meclis üyeleri, bu Enfield Belediyesi geçmişte zaten Sarıyer Belediyesiyle kardeş belediye olmuştu. Ben öyle hatırlıyorum. Hatta birlikte yemek de yemiştik onlarla içlerinde birçoğu da Kıbrıslı Türk gururla Türk vatandaşlarının oralarda meclis üyeliği yaptıkları için bu teklif zannediyorum Başkanım size gelmiş bir teklif yani meclisi kapsayan bir teklif değil
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Ama ben bundan sonraki bütün yurt gezilerinde meclis üyelerinin bir de araştırma görevleri vardır. Değişik ülkelere giderek oradan bir takım modelleri kendi ülkemize getirebilmemiz için böyle de bir görevimiz var bizim meclis üyeleri olarak. Bundan sonraki yurt dışı gezilerinizde ve ayrıca derneklerin yerel yönetimler derneğinin işte İç İşleri Bakanlığı Baş Müfettişlerinin de hazırlamış oldukları Belediye Kanunları ile ilgili Seminerlerin arkadaşlarımızın ve ben de dahil olmak üzere Belediyenin alımlarıyla ilgili bir takım bilgilendirme çalışmalarına siz gönderebilirseniz çok daha bilgili çok daha sizin eminim ki ileriye doğru iyi projeler getirecek fikirler çıkar bunu da rica ediyoruz. Gönülden olmamakla birlikte, çünkü bizi sattınız yani.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Şimdi değerli arkadaşlarım burada getirilen karar yani getirilen öneri şudur bilmenizi isterim. Şimdi herhangi bir meclis üyesinin meclis Başkanı, Belediye Başkanı dâhil olmak yurt

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ



­-8-
dışı seyahati için meclisten onay almak zorundadır, izin almak zorundadır. Yani bu izin amaçlı getirilmiş bir öneridir. Dolayısıyla gönülden olmasa da katılmanıza sevindim, teşekkür ederim.
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Bundan sonra bizleri de götürürseniz
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: İnşallah başımıza bir iş gelmez. (kaset bitti) düzenlenen bir şey değil ama sizin önerilerinize katılıyorum. Meclisin 2. çalışma döneminde bu tür geziler ve de özellikle Eğitim toplantılarına yönelik çalışmalar daha bir artacaktır. Ve özellikle aynı hassasiyet belirttiğiniz ve gönül olarak katıldığınız hassasiyet dikkate alınacak ve gezilerde ve Eğitim çalışmalarında eşit ağırlığa gerek yoktur. Yani gelmek isteyen arkadaşların gitmesi konusunda her türlü olanak sağlanacaktır. Peki, teşekkür ediyorum. Oylarınıza sunuyorum arkadaşlar gündemin 3. maddesi 4. maddesi olan İngiltere’nin Enfield kentine 2 meclis üyesi ve bir Belediye Başkanının katılması konusunda verilen önergeyi oylarınıza sunuyorum, Başkanlık teklifini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile kabul edilmiştir. Sayenizde teşekkür ediyorum gidiyorum. Gündemin 5. maddesi Sarıyer meydanı ile Fatih Sultan Mehmet mahallesinde bulunan gündemin maddesini aynen okuyorum. Sonra düzeltilmiş olarak okuyacağım. Kenan EVREN Caddesi isimlerinin değiştirilmesi hakkında Başkanlık teklifi bu tahmin ediyorum hangisi Sarıyer’deki mi? Şeydeki mi? Evren Paşa caddesi Fatih Sultan Mehmet mahallesindeki o zaman düzelterek okuyorum. Sarıyer Meydanında bulunan Kenan EVREN Caddesi Kenan Paşa, Evren Paşa bir saniye şimdi arkadaşlar bir yanlışı düzeltelim. Biz ismin evet iki tane ayrı isim var. Evet şimdi bir öğretmene soralım öğretmen meclis üyesi bilir.
Mec. Üyesi Adnan AYBER: Sayın Başkanım bizim daha önce Sarıyer meydanı ile ilgili isim çalışması yapılması teklifimiz vardı. Sarıyer Meydanına isim verilmesi Fatih Sultan Mehmet Mahallesine de Kenan EVREN Caddesi isminin değiştirilmesi
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Anlaşıldı
Mec. Üyesi Adnan AYBER: Onu karıştırmayın.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet bu şekilde oylarınıza sunuyorum. Sarıyer meydanına yeni bir isim verilecek, FSM Mahallesinin de ki Evren Paşa Caddesi ismi değiştirilecek şeklinde bir önerge buyurun
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Gündemimizin 5. maddesindeki Sarıyer meydanına isim verilmesi ve FSM Mahallesinde bulunan Evren Paşa Caddesinin isimlerinin değiştirilecek, yeni belirlenecek isimlerinin belirlene bilmesi için imar komisyonuna havalesini arz ediyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: İmar ve Şehircilik komisyonu
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: İsim belirlenerek meclise sunulması önerilmesi amacıyla
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Şehircilik komisyonu
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: İmar ve Şehircilik komisyonu
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Sizin başka komisyona gönderilmesi konusunda öneriniz var mı?
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Sayın Başkan aslında imar ve hukuk olabilir imar olsun hiç önemli değil.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: İyi bir

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ



­-9-
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: İmar ve Şehircilik zaten imar komisyonu ikisini birden kapsıyor isimlerin, bu isimleri ne koymayı düşünüyorsunuz, böyle bir şeyiniz yok mu?
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Komisyonda konuşulsun dedik. Yani sizin de öneriniz olabilir
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Mesela
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Teklif edeceğiniz önerileriniz lazım
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Anladım mesela Millet Caddesi olabilir
Mec. Üyesi Oya TÜMER: Mesela bir tanesine Erdal EREN koyabiliriz.
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Tabi sizin görüşünüzdür saygımız var. Tartışırız burada bence Millet olarak düşünülmesinde fayda var.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Bütün şimdi biz komisyona havalesini yapalım. Komisyon üyesi arkadaşlar çalışmayı bütün meclis üyesi arkadaşlara sorabilirler. Evet, komisyona imar ve şehircilik komisyonuna havale edilmesi için oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile kabul edilmiştir. Gündemin 6. maddesi Yurt içi bankalardan kredi kullanılmasına ilişkin Belediye Başkana yetki verilmesi hakkında Başkanlık teklifi, buyurun
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Gündemin 6. maddesi Yurt içi bankalardan kredi kullanılmasına ilişkin Belediye Başkana yetki verilmesi hakkındaki Başkanlık teklifinin teklif kararı olarak oylanmasını talep ediyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Bu konuda görüş belirtmek isteyen var mı? Buyurun
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Sayın Başkanım kusura bakmayın tabi ki siz aslında bu konuda günahsızsınız ama biraz günah çekeceksiniz. Bizde aynı gurup olarak en son dönemin en son diyorum ÇAKIROĞLU Konağı için biz bir kredi bulmak zorunda kaldık. O günkü CHP Gurubu bizim bu önerimizi ret etmişti. Bizim de büyüklerimiz bize böyle dediler, sizde bu konuyu ret edin dediler onun için bunu sizden ricam sayıları belirleyerek bu kadar ret bu kadar evet bir de bu tip şeylerin şu anda kanun yok yanımda ama zannediyorum meclisin salt çoğunluğunla geçmesi gerekiyor. Ona da bir bakmak istiyorum yani o arada böyle bir önerimiz olacak.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Şimdi burada öncelikle ben yani bir sözünüzü bence Başkanım bu biraz önceki gönül sözüne benzemiyor bu biraz farklı şimdi büyükleriniz böyle istedi deyince o zaman Sarıyer meclisinin bir anlamı kalmaz. Senin büyüklerin bir şey der, benim büyüklerim bir şey der o zaman büyükler aralarında konuşsun anlaşsınlar, şimdi biz meclis olarak karar almak zorundayız. Şimdi konu şudur çok net. Kış şartlarının yoğun geçmesi bizlerin özellikle ruhsat harçlarında bir takım sıkıntılar oluşmuştur. Şu anda inşaatlara başlanamamasından dolayı böyle bir talep böyle bir gereksinim oluşmuştur. Biz sonuçta ÇAKIROĞLU konağı bir başka bina Kültür Merkezi konusunda bir talebimiz yok. Gerektiğinde acil kullanım için gerekli olan para için bir şey istenmiştir. Borç alınması konusunda yetki istenmiştir. Bence koşulların şartların değerlendirilerek evet veya hayır denmesi gerekir. Yoksa birilerinin isteği değil de o yanlış olur.
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Aynen katılıyorum. Bize de öyle demişti CHP’liler
SARIYER BELEDİYE MECLİSİ

­-10-
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Ama şimdi bakın peki ben bir şey söyleyeceğim. Bir saniye bir dakika bir saniye dışarıdan müdahale olmayalım. Şimdi değerli arkadaşlarım bende yeni dönemde Belediye Başkan oldum. Bu alınan veya o gün meclisten geçen 8 trilyon liranın hatta bir kısmı Yusuf Beye demiştim ki bir kısmını bırakın ben kullanayım demiştim. Fakat valla bir kuruş bile bırakılmamıştı. O gün için şimdi 8 trilyonun ne kadarı kullanıldı şimdi aklımda yok bu paranın evet tam aklımda yok şu anda bizde işte 5 kullanıldıysa geçmiş dönemde talep edilen 8’e tamamlayalım diye 3 trilyon isteniyor. Evet, buyurun Ali Bey, Ali Bey söz almak istiyor.


Mec. Üyesi Ali TURAN: Sayın Başkan, değerli meclis üyesi arkadaşlarım biraz önce Hamdi Beyin söylediği geçen dönemde arkadaşlarımızın CHP’li arkadaşlarımızın kullandığı söze istinaden söylemiştir.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Büyük mü dediniz,
Mec. Üyesi Ali TURAN: Şimdi hayır öyle bir şey söylendiyse kendisi söylediği için söylüyorum. Ama bizim büyüklerimiz kimse bize öyle bir tavsiyede bulunmadılar. Biz meclis üyeleri olarak burada düşünüp taşınıp buradaki sizin hepimize göndermiş olduğunuz gündem maddelerini çok büyük bir titizlikle inceliyoruz. Eğer burada Sarıyer halkının Sarıyer Belediyesinin lehine olan bir şeyse zaten hiç düşünmeden burada karar veriyoruz ama geldiğiniz günden beri zannediyorum her fırsatta yani burada borç edebiyatı yapıldı. Yapılan bu edebiyatların neticesinde de ilk geldiğiniz günden şimdiye kadar konuşmaların tamamında borç bırakıldı, yapılan işler pahalı yapıldı, alınan paralar nereye gitti diye hep sorular sordunuz. Hatta biraz önce arkadaşlarımız dedi ki bu borçların ne kadar olduğuna dair bilgi verin bunu bile vermediniz bize ama neticede daha önce yapılan işlerin yanlış olmadığını teyit edercesine aynı gündem maddelerini bizim önümüze getiriyorsunuz. Getirdiğiniz zamanda biz eğer gerçekten geçen dönemde CHP arkadaşlarımız bu konuda aleyhte oy verdiler diye aleyhte oy vermiyoruz. Düşünüp taşınıp kararlaştırıp biz Belediyenin de Sarıyer halkının Sarıyer Belediyesinin çıkarları doğrultusunda oy veriyoruz. Onun için bu günde düşünüp taşınıp bu günde buradaki gelen bu gündem maddesi borçlanmayla ilgili olan bu gündem maddesine de biz kendi hür irademizle böyle bir borçlanmanın yanlış olacağını düşünerek ret ediyoruz. Bu konuyu bildirmek istedim teşekkür ediyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Buyurun, buyurun.
Mec. Üyesi Adnan AYBER: Sayın Başkan, değerli meclis üyesi arkadaşlarım hakikaten Hamdi Bey özellikle geçen dönem bahsettiği 8 trilyonluk borçlanmayla ilgili olayında konuşanlardan biri bendim. Şöyle dedim seçimin son ayına girmiştik. Dönemin son ayı idi, bende dönemin son ayında önümüze gelen 8 trilyonluk borçlanma yetkisi bütün işleri bitirebilir söylenen bir (anlaşılmadı) her şeyiyle açılışa hazır halde olduğu söylenen bir bina ile ilgiliydi. Bu binanın toplam bedel maliyeti 8 trilyon civarında ki bitmiş bir binaya tekrar yeniden 8 trilyon borçlanmak yetkisi istenmişti. Bizde şöyle demiştik. Eğer çok sıkıntılı ise bu belediye siz sonlara inmişsiniz kazanıp kazanmayacağınız belli değildir. Varsayalım ki ihtiyacı vardır. Bırakın gelen siz zaten gelmeyeceksiniz gelen kimse A Partili B Partili o Belediye Başkanı borçlanma yerine belki gelirlerini arttırır belki tasarrufa gider Sarıyer halkını sıkıntıya sokmaz. Bizim ret gerekçelerimizin başında bu vardı. Yani siz 5 yıl durmuşsunuz inşaatı bitirmişsiniz ne olduğu

Belli olmayan bir yapı yapmışsınız ama gelmişsiniz iş bittikten sonra her şey hallolduktan sonra yeniden 8 trilyon borçlanma yetkisi istiyorsunuz. Bu parayı nereye kullanacaksınız diye sormuştuk bunun da zaten cevabını vermemişlerdi. Buna rağmen 5 trilyon gibi bir parayı 5trilyon küsur almışlardı. Biz bu gün daha işin başındayız, belediyenin sıkıntıda olduğunu hepimiz biliyoruz sizlerde biliyorsunuz bu sıkıntıları aşmak için Sayın Başkanımız işin başında borçlanıyor. Kaldı ki geçen dönemde o 8 trilyona gelmeden önce işin başında 1 er trilyonluk, 2 şer trilyonluk borçlanmalar yapılmıştı biz buna hayır dememiştik. Teşekkür ederim


SARIYER BELEDİYE MECLİSİ

­-11-
Mec. Üyesi Ali TURAN: Zannederim siz giderken her halde 80 trilyon borçlanırsınız galiba


Mec. Üyesi Adnan AYBER: Zaman gösterir
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, temenniler şimdi biraz kehanete dönüşmeye başladı. Buyurun Hamdi Bey,

Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Sayın Başkan zannediyorum beni kendi arkadaşlarımda şey anladı ama biz büyüklerimiz derken siyasi büyüklerimiz yani gurup Başkanımızın doğrultusunda karar vermek zorundayız her şeyden önce. Çünkü her gurubun bir başkanı vardır. Gurubumuzun başkanı bize ne derse biz doğru olduğuna inandığımız sürece buna doğru deriz ama zamanında şimdi sayın meclis üyem orada bir şey izah etti. Bize dedi ki zannediyorum seçimlere 3,4 ay vardı niçin dedi alacakları tebliğ etmiyorsunuz, niçin alacaklara haciz göndermiyorsunuz. Bizde demiştik ki seçimlere 3,4 ay var bu doğru olmaz onu siz gönderin, sizde seçilir seçilmez gönderdiniz ve iyi de bir para topladınız öyle zannediyorum o parayla ilgili doğru mudur? Doğru ha şimdi alacaklarla ilgili Başkanım son 3 ay kala bize diyorlar ki millete haciz tebligatı gönderin yani oy vermeyecekler ya sabır etmeyecekler ya şimdi kılıf arıyorlar onun işçin bu işler böyle yani şu anda bizde gurup kararımız bu şekilde çıktı, onun için bizde gurup kararına uymak zorundayız.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Buyurun, buyurun Erdal Bey;
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Sayın Başkan, sayın meclis üyeleri bu borçlanmalarla ilgili ben bir hatırlatma yapmak istedim sadece burada bahsi geçen 2,5 trilyonluk bir borçlanma miktarıdır ya da daha fazlada olabilirdi ama ben arkadaşlarımın bir şey hatırlamasını istiyorum. Biz her sene Şubat ya da Mart ayında bu mecliste bir karar alırdık. Büyükşehir Belediyesi ile Sarıyer İlçe belediyesi arasında 2 trilyondu ortalama genel rakam böyleydi 2 trilyon, 3 trilyon gibi takas yoluyla borçlanma yoluna giderdik. Büyükşehir Belediyesi her sene geçtiğimiz dönem Sarıyer Belediyesine 2 trilyon 3 trilyonluk kaldırım taşı, beton taş kaplaması ya da benzeri ürettiği şeylerden temin etmek, vermek suretiyle ya da çiçek Park Bahçelere vermek suretiyle bir borçlanma yoluna giderdi. Siz sanıyorum geçirdiğimiz 11 ay içerisinde herhangi bir böylesi borçlanma talebiyle karşılaşmadınız, 11 ayda böyle bir şey gelmedi. Bu anlamı ile Büyükşehir’in bu türlü bir desteği olmaması nedeniyle Sayın Başkanımızın borçlanmaya gitmesinin kendisini de zora soktuğunu kendisi de biliyordur, kimsede bu tür bir borçlanmaya gitmeyi istemez Büyükşehir’den bunu temin etmesi varken bu anlamda haksızlık edildiğini düşünüyorum. Sayın Başkanım.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, muhatap olarak ben görülüyorum ben de bir iki şey söylemek istiyorum buyurun önce sizi dinleyelim sonra ben konuşayım oylamaya geçelim ondan sonra da
Mec. Üyesi Fuat BAY: Teşekkür ederim. Konu üzerine söz almış bulunmaktayım. Şimdi Hamdi abinin dediği gibi her hangi bir gurup kararı alınmadı. Gurup kararı almaya gerek yok. Bir saniye ben arz edeyim söylüyorum. Şimdi meclis üyelerinin her biri Hamdi Bey, Hamdi Bey oturur musunuz Hamdi Bey müsaade eder misiniz? Bizim öyle bir
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Gurup kararı alınmadı mı? Çıkarken
Mec. Üyesi Fuat BAY: Hamdi Bey oturur musunuz, sözümü kesmeyin lütfen, lütfen bakın yeni partilerde nasıl işleyiştir bilmem ama sonuçta bu gurup kararı alınması gereken bir konu değil. Çünkü belli ki Belediyenin borçlanmayla ilgili Belediye meclis üyelerinin bir fikri vardır. Bu öyle yazılı bir gurup kararı alınmış bir konu değil tabi sözlü bir gurup kararı alınmıştır ama Hamdi Bey beni çok hızlı

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ



­-12-
bir şekilde kesti öyle bir şeye gerek yok. Şimdi konuyla ilgili de az önce Erdal Beyin dediği gibi Büyükşehir’den borçlanma yapılmadı diyor. Siz Büyükşehir’de daha borçlanma veya herhangi bir şey görüşmeden Büyükşehir’in arazilerini istiyorsunuz ve daha neden istediğinizi belediye meclisinden karar çıkmasını niye istediğimizi mahkemelik olacağımızı bahane ediyorsunuz. Mahkeme olursa bu süreçte meclis kararı olacağını arz ediyorsunuz. Yani bir Büyükşehir’den 1, 0 bir kere mahkemelik olacağınız niyetiyle meclis kararı çıkarıyorsunuz. O nedenle tabi ki Büyükşehir’le ilişkilerimizi iyi tutmamız gerekiyor. Siz başından Büyükşehir’le ilişkilerimizi bir kere bozuyorsunuz. İkincisi ben az önce belki sizin gücünüze gitti ama ben Belediyenin borç alacakları ile ilgili soru sorduğumda bana bütçeyi işaret ettiniz. Bütçeyi işaret ettiyseniz ben size 5 aydır bu borç alacakla ilgili soruyorum siz bana cevap vermiyorsunuz. Bir ailenin büyüğü vardır. Sizde Belediyenin büyüğü olarak belediyenin borç alacağı ile ilgili bilgimiz olması lazım. Ama siz bize kürsüden bilgi vermiyorsunuz mecburen yazılı bir şekilde istiyoruz yazılı şekilde de cevap alamıyoruz. Yani belediyenin borçlanması buradaki gibi borçlanması gibi çok doğru bir şey değil. Belediyeyi alırken belediyenin ne kadar borcu olduğunu da biliyordunuz. Size sorarlar bu kadar yükü kaldıramayacaksanız niye aday oldunuz. Onun için buradaki gurup kararı olmaksızın gurup kararı sözlü de olsa gurup kararı olmaksızın zaten ret vereceğiz teşekkür ederim.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Şimdi buyurun Erol Bey.Şimdi arkadaşlar bakın benim şöyle bir benim bir öneri var. Şimdi her konuşma yeni bir takım konuşmaları doğuruyor. Bu işi hızlandıralım. Şimdi sen işin bir saniye Erol Bey işin gerçeğini biliyorsun, biliyorsun gerçeğini bunun hiç öyle ve ya böylesi yok. Bakın benim önerim şu Büyükşehir’le ilişkilerin gelişip gelişmemesi değil sen benim Büyükşehir’le ilişkilerimin ne durumda olduğunu bilmiyorsun bir, iki
Mec. Üyesi Fuat BAY: Erdal Beyde öyle söylüyor
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Bir saniye Büyükşehir’den bu yardımların yapılamayacağı konusunda yazı daha hemen işin başında geldi. Ve ben biliyorum ki, Büyükşehir sadece Sarıyer Belediyesine değil diğer belediyelere de bu sene bu yardımı yapmadı.Ya lütfen ya birazcık takip edin bu konuları yani şimdi bu biz arazilerini istedikten sonra Büyükşehir bize kızdı onun için kestik bu söz konusu değil arkadaşlar bu çocuk oyuncağı değil bakın ortada çok net bir şey var. Borcun ne olduğu Sayın Ali Başkanın söylediği gibi ne karar borç yapılıp yapılamayacağı ne kadar ödendi ödenmedi, ödenmeyeceği genel anlamda belediyenin işleyişiyle ilgili önümüzdeki ay faaliyet raporumuz var. Detaylı olarak oturup konuşuruz, bütçeyi de tartışırız. Ne kadar borç alındığı da orada çok net olarak belirlenecek ne kadar ödendiği de belirlenecek, ödeme planı da belirlenecek ama şunun bilinmesini istiyorum. Devlette devamlılık esastır. Bu borç her ne kadar dönemin yöneticileri tarafından yapılmış borçtur ama sonuçta belediye de devletin bir kurumu olmuştur, kurumudur. Bu borçların devamlılığı ve sorumluluğu bizdedir merak etmeyin ödeyeceğiz. Bakın Türkiye Cumhuriyeti Kurulduğunda 1923 de 1950 ye kadar çok ciddi yatırımlar yapıldı. Bilini Umumu yeden Osmanlıdan kalan borçların hepsi ödendi. Ve o işler yapılırken de hiçbir yerden borç ta alınmadı. Yani dışarıdan borç alınmadı. Şimdi aynı şekilde aynı anlayışla belediyede o borç bu borç diye o yaptı bu yaptı şeklinde o yaptı bu yaptı şeklinde onun borcu bunun borcu demeyip borçlarımızı ödemeye çalışacağız. Ama burada bilinmesini istediğim çok önemli bir şey var. Eğer bu borç yapılmakla, borç bırakılmakla veya maliyetler sırasında bir takım usulsüzlükler oluşmuşsa bu usulsüzlüklerin konuşulma yeri burası değildir. Türkiye bir hukuk devletidir. Bu konuda arkadaşlar gerekli teftişlerini yapmışlardır, incelemelerini yapmışlardır bu konuda gerekli hukuki yoluna başvurulmuştur. Bunun da bilinmesini isterim. Yani biz burada bu işin ikide bir şu şöyle oldu bu böyle oldu oraya harcandı buraya harcandı yerine zaman zaman sohbette gündeme geldiğinde konuşulmuştur. Ama bunların esas birileri borç yaptıysa ve bir usulsüzlük yaptıysa bu usulsüzlüğün cevap verileceği yerde hukuktur. Şimdi dolayısıyla da bunu zaman içerisinde biz sadece faaliyet olarak bir burada geçmiş dönemde veya bizim dönemimizde yapılmış bir faaliyet olarak bu işin cevaplanmasıdır bizim vermemiz gerekenler, faaliyet raporlarında da bu konular gerekli bir şekilde anlatılacaktır. Yani ne kadar borç devr

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ



­-13-
alınmıştır bu geçmiş midir bu bütçemizde olmasına rağmen tekrar söylüyorum. Ne kadar borç alınmıştır neler yapılmıştır, ne ödenmiştir, yeni oluşan borçlar nedir bunu bilmenizi istiyorum gerçi işin özü olarak belki virgül sonrasını bilmiyorsunuz ama içinizde olarak sizlerde biliyorsunuz. Evet, Erol Bey buyurun,
Mec. Üyesi Erol AKKUŞ: Sayın Başkan, değerli meclis üyesi arkadaşlarım hepinizi saygıyla selamlıyorum. Başkanım biz gurubumuz adına borçlanmaya evet cevabı vereceğiz. Gerekçemiz öncelikli gerekçemiz burada açıklamalarda belirtmişsiniz özellikle Belediyemiz personellerin hizmet alım ve alımı ve personel maaşı ödemelerinde kullanılacak demişsiniz. Bu bizim için tabi ki çok önemlidir. Belediye personelimizin özellikle maaşlarının ödenmesi konusunda buna evet cevabı vereceğiz ama sıkı takipte bulunacağız. Sıkı takipte bulunacağız ki çok borçlanmanızı istemiyoruz. Bir sonraki dönemde de inşallah göreve biz talibiz. Buna istinaden borçsuz bir belediye teslim almak istiyoruz. Teşekkür ediyoruz.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet bende temenni olarak görevin son ayında mıydı Şubat ayında mı borçlanıldı yani Şubat 2009 da mı borçlanıldı. İnşaallah Şubat 2014 de borçlanır ama parayı harcamadan bir sonraki döneme bırakırız ki kim Belediye Başkanı olursa onlar kullanırlar. Buyurun,
Mec. Üyesi Gökan ZEYBEK: Sayın Başkan, değerli meclis üyesi arkadaşlarım, meclisimizin işte işleyişinin takibi açısından iç tüzüğümüz gereği bilindiği gibi siyasi partiler guruplar eliyle yönetilirler ve borçlanma gibi, bütçe gibi, faaliyet raporları gibi temel konularla ilgili esas olarak gurupların görüşlerinin gurup sözcüsü yada gurup Başkan Vekilleri eli ile guruplar adına bir kişinin şahsi olarak söz alması biçiminde olması gerekir. Bu meclisimizin çalışmasının çok daha verimli olmasını anlamına gelir. Ben bundan sonraki böyle önemli konularda guruplar adına gurup Başkan Vekili veya sözcüsünün partiler ve guruplar adına şahsi olarak söz almasını uygulamaya çok daha kolaylaştıracağı kanısındayım bunu belirtmek istedim. İkinci olarak ta bizler Sarıyer’den CHP’sinden AK Partisinden 3 arkadaşımız Büyükşehir Belediye meclisinin üyesiyiz. Burada konu bahsi olduğu için açıklama ihtiyacı duyuyorum. Büyükşehir Bütçesi bu yıl görüşüldüğünde 6,5 katrilyonluk bütçenin 4,2 katrilyonluk liralık kısmı yani 6,5 milyon TL’nin milyar TL’nin 4,2 milyon TL’sinin bütçe içi gelirlerden 4,3 milyar TL sinin de iç ve dış borçlanma yöntemi ile kapatılması konusunda bir meclis kararı oy çokluğu ile geçti. Orada biz muhalefetimizi yaptık niye çünkü iktidar 16 yıldır devam ettirmiş olan bir uygulamadan geliyordu. 16 yılda bu denli büyük bütçe yani bütçesinin % 40 oranında bir borçlanmaya İstanbul Büyükşehir Belediyesinin gidiyor olmasını eleştirmiştik. Ancak bu denli borçlanan bir Büyükşehir Belediyesinin İlçe Belediyelerden Sayın Başkanın ilçemize gelen yazıda belirttiği gibi kaynak yaratmasını yardım yapabilmesinin mümkün olmadığı gibi Belediyemizin de bu yazıdan sonra talepte bulunmasının da sonuç itibarı ile sonuç vermeyecektir. Hepinizin bildiği gibi borçlanma uygulanan finansal yöntemlerden bir tanesidir. Günümüzde ekonominin parametrenin içinde borçlanmada bir yöntemdir. Özellikle de geçmiş dönemde burada konuştuk. İç borçlanma faizlerinin çok düşmüş olmasıyla kredilerinin yeniden yapılandırılmasını da benzer bir talep gündeme gelmişti. Şunu belirtmek istiyorum sevgili arkadaşlar ben Büyükşehir’de de CHP gurup sözcüsüyüm, arkadaşlarımızda burada Büyükşehirde kaynağına ve harcamasına inandığımız pek çok projeye 300 milyon dolarlık projelere evet oyu verdik biliyor arkadaşlarımız neydi Metro ile ilgili bir çalışmaydı, İstanbul’un önemli ulaşım akslarının yapılması gereken bir çalışmaydı ama inanmadıklarımıza hayır verdik. Burada getirmiş olan bütçenin içindeki 2,5 trilyon 3 trilyonluk borçlanma talebi Sarıyer Belediyesinin toplam bütçesi için önemli bir rakam değildir. Sayın Başkanın belirttiği gibi kış konuşlarındaki yaşanan ruhsatlar ve eklerinin yenileme uzamasıyla da böyle bir ihtiyaç hâsıl olmuştur. Biz Cumhuriyet Halk Partisi olarak bu borçlanma teklifine evet oyu vereceğimizi belirtiyorum.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Buyurun, buyurun;
SARIYER BELEDİYE MECLİSİ

­-14-
Mec. Üyesi Ali TURAN: Sayın Başkan, değerli meclis üyesi arkadaşlarım, şimdi Gökhan Bey burada tüzüğün nasıl işlediğini söyledi bize ama kendisi gurup sözcüsü olduğu için Büyükşehirde en önde oturuyor arkada neler döndüğünün neler olduğunu bilmiyor kaç kişinin de konuştuğunu hiç bilmiyor. Şimdi böyle bir konu gündeme geldiği zaman Cumhuriyet Halk Partisinden en az guruplar sözcüsünün de gurup Başkan Vekilinin veya gurup Başkanları olmadan 20 kişi zaten konuşuyor sonra toparlama Gökhan Beye evet, evet,


Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Nasıl anlamadım.
Mec. Üyesi Ali TURAN: Bu konularda eğer bir konu gündeme gelmiş tartışılıyorsa en az Cumhuriyet Halk Partisi gurubundan en az 10 kişi 15 kişi, 20 kişi konuşuyor zaten Büyükşehirde
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Tamam bizde konuşuyorsunuz sonuçta her şey açık
Mec. Üyesi Ali TURAN: Hayır Gökhan Bey böyle bir şey yok diyor da yani öyle bir şey var kendisi önde olduğu için görmüyor çünkü arkada kimler konuşuyor. Kendisi orada gurup sözcüsü olduğu için ona yönlendiriyor nasıl cevap verecem diye şimdi diğer taraftan da bakın burada daha öncede siz bunu gündeme getirdiniz Sayın Başkanım 2,5 trilyon çok büyük bir para değil ama ama burada arkadaşlarımız burada konuşurken dediler ki bizim arkadaşlarımızdan bir tanesi dedi ki bu şeyi Ramazan Etkinliklerini nasıl yaptınız dediniz? Sizin arkadaşlarınız çıkıp dedi ki sadece Ramazan Etkinliklerinde 2,5 trilyon kar ettik dediniz. Siz 2,5 trilyon harcamıştınız biz 250 milyar harcadık dediniz. Demek ki çok iktisatlı gidiyorsunuz onun için Büyükşehir’e de ihtiyacınız yoktur bence borçlanmaya da ihtiyacınız yok bu konularda çok fazla borçlanmayın. Biraz önce de arkadaşımız MHP’li arkadaşımız söyledi gelen arkadaşa bir şeyler bırakın yani. Şimdi bu konuda bu konuda bu konuda arkadaşlarımız yani bir şey söylerken hani Anadolu’nun bir sözü var derler ki önce iğneyi kendine çuvaldızı başkasına batırın derler
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet
Mec. Üyesi Ali TURAN: Onun için burada biz çok fazla şeyler konuşmuyoruz. Büyükşehir’de konuşulanları burada bir çok meclis üyesi arkadaşlarımız bilmiyor. Teşekkür ederim.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Şimdi ben evet bu konuyu oylarınıza sunuyorum arkadaşlar çünkü konuştukça uzayacak ve biz işin mecrasından uzaklaşıyoruz yani kaynağından uzaklaşıyoruz. Dolayısıyla uzaklaşmayalım burada her yıl söylediğim gibi faaliyet raporları konuşulacaktır bakılacaktır ve sonuçta da 5 yılsonunda da değerlendirmesi yapılacaktır ve değerlendirmeyi de halkımız yapacaktır. Biz burada ne kadar konuşursak konuşalım bu işin realitesi meydanlardadır. Dolayısıyla ben bu konuyu oylarınıza sunuyorum. (kaset bitti) Bir sayalım lütfen
Mec. Üyesi Hamdi AKDAĞ: Bir sayın bakalım.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: 4,8,10,11,12,13.14.15,16,3 19 evet arkadaşlar meclis görevlisi bakar mısınız?
Mec. Üyesi Ali TURAN: Başkanım hedefinizde bir sayı varsa biz idare ederiz. Yani önemli değil
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Yok bizim hedefimizde bir sayı yok. Allaha şükür bizim yardımcımız çok net. Evet, kabul edenler 21 kişi kabul etmeyenler evet iki kişi saysın ne olur ne olmaz evet kabul etmeyenler 9 meclis üyesi arkadaşım. Oy çokluğu ile Başkana borçlanma yetkisi verilmiştir. Teklif karar olarak geçmesi oy çokluğu ile kabul edilmiştir. Gündemin 7. maddesine geçiyorum arkadaşlar evet buyurun;

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ



­-15-
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Gündemimize 7. madde olarak kabul ettiğimiz İstanbul İli Sarıyer İlçesi Ferahevler Mahallesi F22D11B3D pafta 1376 ada 5 parsel sayılı yer 29.07.2003 onay tarihli 1/1000 ölçekli K.A.U.İ.Planında trafo alanı lejantında kalmaktadır. Hazırlanan plan tadilatı teklifiyle 1376 ada 5 parsel sayılı yerde bulunan hali hazırda konut alanları içerisinde yer alan trafo alanı hazırlanan plan tadilatı teklifi paftasında görüldüğü gibi park alanına dönüştürülmüş ve aynı büyüklükte trafo alanı hali hazırda boş olan 393 ada 2 parselden planlanmıştır. Hazırlanmış olan bu plan tadilatı teklifinin meclise sunulan plan tadilatı teklifinin imar komisyonuna havalesini arz ederim.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, okunan teklif imar komisyonuna havalesi istenmiştir. Kabul edenler, etmeyenler oy birliği i,le imar komisyonuna havale edilmiştir. Gündemin 8. maddesi 1 adet laborant alınması hakkında İnsan Kaynakları Müdürlüğün teklifi,
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: İstanbul Sarıyer Belediye Başkanlığı İnsan Kaynakları Eğitim Müdürlüğü sayı M34.6Sar.0.7190202 Konu Sözleşmeli Personel Başkanlık Makamına Belediyemiz Sağlık İşleri Müdürlüğünün iş akışını ve hizmet kalitesini arttırmak ve dada verimli bir hizmet sunmak amacıyla 637 sayılı Devlet Memurları Kanunun 4 ve (b) 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 maddesinin 3. fıkrası uyarınca 31.12.2010tarihine kadar tam zamanlı çalıştırılmak üzere 1 adet laborant kadrosu karşılık gösterilmek üzere sözleşmeli eleman istihdam edilmesi görülmektedir. Makamınızca da uygun bulunması halinde tam zamanlı sözleşmeli olarak istihdamı düşünülen 1 adet laborant unvanlı personele 5393 sayılı kanunun 49 maddesi uyarınca yazımız ekinde Maliye Bakanlığının 12. 01,2010 tarihli 284 sayılı Belediyelerde sözleşmeli personel ücret tabanlarıyla ilgili genelge ve ekinde ücret alanları tablosu uyarınca 1265,68 TL net ücreti aşmayacak şekilde ücret tespitinin belirlenmesi sebebiyle yazımız ve eklerinin belediye meclisine havalesi için olurlarınıza arz ederim. Ekler 1 adet Maliye Bakanlığı genelgesi ve cetvel. Şinasi YALÇIN, Başkan Yardımcısı, Olur Şükrü GENÇ, Belediye Başkanı. Bunu Başkanlık Divanına veriyor. Yönündeki Müdürlüğünden gelen Başkanlık teklifinin teklif kararı olarak oylanmasını talep ederim.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, İlgili gündem maddesinin teklif karar olarak oylanması istendi. Kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile teklif karar olarak onaylanmasına karar verilmiştir. Evet, gündemin 9. maddesi Kadro İptali ve İhdas
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Türkiye Cumhuriyeti İstanbul İli Sarıyer Belediye Başkanlığı İnsan Kaynakları Eğitim Müdürlüğü sayı M34.6Sar.0,7190702 Konu Kadro İptali ve İhdası Başkanlık Makamına 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 maddesi ve 31.05.2009 tarihli ve 27244 sayılı resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe konulan Belediye ve bağlı kuruluşları ile mali idari birlikleri norm kadro ilke ve standartlarına dair yönetmelikte değişiklik yapılmasına ilişkin yönetmelik uyarınca ekli cetvellerde belirtilen kadro iptali ve ihdası işlemlerinin yapılmasıyla ilgili değişikliklerin Belediye meclisi tarafından onaylanması gerekmektedir. Bu nedenle makamınızca uygun bulunması halinde 5393 sayılı Belediye Kanunu ve norm kadro ilke standartları dâhil yönetmelik esasları uyarınca tanzim edilen cetvellerin onaylanmak üzere Belediye meclisine sunulmasını olurlarınıza arz ederim. Şinasi YALÇIN, Başkan Yardımcısı. Ekler 3 adet 2. sayılı cetvel Olur Şükrü GENÇ, Belediye Başkanı. Bunun eki Başkanlık teklifinin teklif karar olarak oylanmasını arz ederim.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, gündemin 9. ek maddesi teklif karar olarak oylanması istendi. Kabul edenler, etmeyenler teklif karar olarak kabul edilmiştir. Gündemin 10. maddesi. Oy birliği ile kabul edilmiştir. Gündemin 10. maddesi
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Kent Konseyinin aldığı bir karardır. Okuyorum Sarıyer Meclis Başkanlığına Sarıyer Kent Konseyi Yürütme gurubu ve Sarıyer Kalkınma Eylem Planı SKEP Çevre ve

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ



­-16-
Hayvan Sağlığı komisyonlarının yapmış olduğu ortak toplantıda alınan karar aşağıdadır. Etrafı ormanlarla çevrili olan ilçemizde komşu ilçelerden getirilip buralara bırakılan sahipsiz hayvanlar hem sağlık sorunu yaratmakta hem de saldırgan hale geldiklerinden insanlar için tehlike oluşturmaktadır. Bilindiği üzere 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu 6. maddesi gereği sahipsiz hayvanların rehabilitasyon ve barındırılması gerektiğinde mülkiyeti idarelerde kalmak üzere orman arazisi tahsis edilebilmesini ön görüyordu. Fakat daha sonra 6881 sayılı kanunun 17. maddesinde yapılan yasal düzenleme ile yukarıdaki koşul imkânsız hale gelmiştir. Bu nedenle büyük sıkıntılar yaşanmaktadır. Belediyemizin Çevre ve Orman Bakanlığı nezdinde gerekli girişimde bulunularak Belediyelerce kısırlaştırılması gereken bu hayvanların bakıma muhtaç yavru, hasta, yaşlı olanların gölgeli doğal ortamlarda bakılmalarının sağlanması için yukarıda anılan kanunda gerekli ek düzenlemelerin yapılmasına ivedilikle ihtiyaç vardır. Gereğinin yapılmasını arz ederiz. Sarıyer Kent Konseyi Genel Sekreteri Vedi ATAY Kent Konseyi Yürütme Kurulu Başkanı Adnan AYBER Hayvan Sağlığı Komisyonları adına Ayhan AKBULUT. Yönündeki Kent konseyi kararının temenni karar olarak oylanmasını ve kabulünü arz ederim.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, okunan ilgili gündem maddesi temenni karar olarak oylanması istendi. Kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile temenni karar olarak kabul edilmiştir. Evet, gündemin 11. maddesi
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Yine Kent Konseyinin aldığı bir karar. Sarıyer Meclis Başkanlığına Sarıyer Kent Konseyi Yürütme gurubu ve Sarıyer Kalkınma Eylem Planı SKEP Hayvan ve İnsan Sağlığı Komisyonlarının almış olduğu karar aşağıdadır. Etrafı ormanlarla çevrili olan ilçemizde komşu ilçelerden getirilip buralara atılan başıboş hayvanlar hem sağlık sağlık sorunu yaratmakta hem de saldırgan hale geldiklerinden insanlar için tehlike oluşturmaktadır. Bu nedenle dışarıdan gelen hayvanların bırakılmasını engellemek için belli noktalara kontrol amaçlı güvenlik ekipleri konmalı ve uygun yerlere mobese cihazları yerleştirilerek önlem alınması için gereğinin yapılması için İstanbul Valiliğine İstanbul Büyükşehir Belediyesi Orman Bölge Müdürlüğü komşu ilçe Belediye Başkanları nezdinde gerekli girişimlerde bulunulması için gereğinin yapılmasını arz ederiz. Sarıyer Kent Konseyi Yürütme Kurulu Başkanı Adnan AYBER, Sarıyer Kent Konseyi Genel Sekreteri Vedi ATAY, Hayvan Sağlığı Komisyonları adına Ayhan AKBULUT. Yönündeki Kent Konseyi kararının temenni karar olarak oylanmasını ve kabulünü arz ederim.
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Gündemin 11. maddesi bu konuda görüş belirtmek isteyen. Gündemin 11. maddesi yine temenni karar olarak oylanması istenmiştir. Kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile temenni karar olması kabul edilmiştir. Gündemin 12. maddesini okuyoruz.
Mec. Üyesi Erdal SARIGÖL: Yine Kent Konseyinin aldığı bir karar. Sarıyer Meclis Başkanlığına Sarıyer Kent Konseyi Yürütme gurubu ve Sarıyer Kalkınma Eylem Planı SKEP Çevre ve Sağlık Komisyonlarının Sarıyer Belediye Meclisine sunulmak üzere almış oldukları ortaklaşa karar aşağıdadır. 24.02.2010 günü yapılan toplantıda Karadeniz’e kıyısı olan ilçemizde zaman zaman kıyıya yakın yerlerde batan ve karaya oturan gemilerin oluşturduğu kirlilik hem çevre hem de insan sağlığı açısından büyük tehlike oluşturmaktadır. Ayrıca turizm ve balıkçılığımızı olumsuz şekilde etkilemektedir. Yaklaşan deniz mevsimi de göz önünde bulundurularak bu sıkıntının giderilmesi konusunda ilgili kurumlar nezdinde gerekli girişimin yapılmasını arz ederiz. Sarıyer Kent Konseyi Yürütme Kurulu Başkanı Adnan AYBER, Sarıyer Kent Konseyi Genel Sekreteri Vedi ATAY, SKEP Sağlık Komisyonları adına A.İrfan BİLBOĞA. Yönündeki Kent Konseyi kararının temenni karar olarak oylanmasını ve kabulünü arz ederim.

SARIYER BELEDİYE MECLİSİ



­-17-
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Evet, gündemin 12. maddesi aynı şekilde Kent Konseyinin gönderdiği bir karardı. Bu kararın temenni karar olarak meclisimizde oylanması istenmiştir. Kabul edenler, etmeyenler oy birliği ile temenni karar olarak oylanmıştır. Gündemimizin maddeleri tamamlanmıştır sevgili, değerli meclis üyesi arkadaşlarım. Bir sonraki buyurun
Mec. Üyesi Serap BOZ: Oylama bittikten sonra (anlaşılmadı) Maliyetini düşürerekten
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Efendim
Mec. Üyesi Serap BOZ: Maliyetini düşürerekten (anlaşılmadı)
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Temenni karar alması ilgilide kalması anlamında
Mec. Üyesi Serap BOZ: Durdurulması çünkü (anlaşılmadı)
Mec.Başk.Şükrü GENÇ: Şimdi bu konuda tabi şimdi ben o konuya bir açıklık getireyim. Şimdi Belediye Başkanlığına gönderilen bu kararlar temenni kararlar Başkanlığımızda incelenecek ve gerekli diğer mercilerle gerekli irtibatlar kurularak çözüm aranacaktır. Yani konu odur bilinmesini isterim. Mobese kameralar bizim dışımızda yani ilçe Belediyelerin dışında konulmaktadır. Yine aynı şekilde ormanla ilgili çeşitli kararlar vardır. Bunlarla ilgili bu birlikteliği bu organizasyonu kurmak anlamında temenni karar olarak aldık zaten mecliste. Bir sonraki meclis değişik başka bir öneri yoksa 5 Mart Cuma günü saat 16.00 olarak öneriyorum ben arkadaşlara ne diyorsunuz arkadaşlar. Peki bir sonraki meclis 5 Mart Cuma günü saat 16:00’dır.


Şükrü GENÇ Şekçin ÖZDEMİR Niyazi TOMBA

Meclis Başkanı Kâtip Kâtip
Yüklə 127,15 Kb.

Dostları ilə paylaş:




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©muhaz.org 2024
rəhbərliyinə müraciət

gir | qeydiyyatdan keç
    Ana səhifə


yükləyin